همشهری آنلاین: دیلی تلگراف در شماره شنبه 22 سپتامبر(31 شهریور) خود نوشت انگلیس بیش از پیش خود را برای پیش رفتن به سوی انتخابات عمومی آماده می‌کند.

خبرگزاری آلمان از لندن گزارش داد، این روزنامه محافظه‌کار افزود، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی YouGov، پیروزی گوردون براون، نخست وزیر انگلیس و حزب کارگر وی تقریبا قطعی است.

حدود 42 درصد رای‌دهندگان خواستار باقی ماندن براون در سمت خود هستند، در همین حال 20 درصد آنان خواستار به قدرت رسیدن دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه‌کار هستند.

حزب کارگر براون در صورتی که انتخابات هم اکنون برگزار شود، 39 درصد آرا را از آن خود خواهد کرد، در همین حال محافظه‌کاران 33 درصد آرا را از آن خود می‌کنند.

این به معنای کسب 100 کرسی برای حزب کارگر در پارلمان است.

این نظرسنجی یک روز پیش از برگزاری همایش حزب کارگر منتشر شده است که در آن قرار است براون برای اولین بار به عنوان رهبر حزب و نخست‌وزیر حضور یابد.

براون در ماه ژوئن جانشین تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس شد که توانسته بود سه دوره رهبری حزب کارگر را از سال 1997 میلادی از آن خود کند.

بر اساس قانون انتخاباتی انگلیس، براون می‌تواند تاریخ انتخابات را برای سال 2010 میلادی تعیین کند. اما انتظار می‌رود رییس خزانه‌داری سابق انگلیس موعدی نزدیک‌تر را مشخص نماید.

داگلاس الکساندر، رهبر جبهه انتخاباتی حزب کارگر به روزنامه گاردین گفت که حزب حاکم اکنون برای انتخابات به خوبی مهیاست.

وزیر توسعه انگلیس که براون او را هماهنگ‌کننده جبهه انتخاباتی‌اش کرده است، گفت آنها هر هنگام که نخست‌وزیر تصمیم بگیرد، می‌تواند خواستار برگزاری انتخابات شود.

به نوشته گاردین، انتخابات می‌تواند در ماه اکتبر برگزار شود.

2085 نفر در نظرسنجی YouGov که از تاریخ 19 تا 21 سپتامبر انجام شده بوده است، شرکت کرده‌اند.

کد خبر 32079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز