یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر بریتانیا در آستانه دیدار با رییس‌جمهور آمریکا بر رابطه نزدیک میان این دو کشور تأکید کرد.

به گزارش بی بی سی، این سخنان از سوی گوردون براون در حالی بیان می‌شوند که پیشتر لرد مالوچ براون وزیر امور آفریقا، آسیا و سازمان ملل در وزارت خارجه بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود که دو کشور بریتانیا و آمریکا در روابط خارجی مانند سابق گرم نخواهند گرفت و لزوما از یک سیاست واحد پیروی نخواهند.

با این حال گوردون براون در اظهاراتی که اخیرا بیان کرده گفته است: در دیدار با جورج بوش درباره راه‌های ادامه همکاری میان دوکشور با رییس جمهوری آمریکا صحبت خواهد کرد.

براون درباره روابط با آمریکا گفت: این روابط برپایه ارزش‌های مشترک ما مبنی بر آزادی و احترام به افراد بنا شده است.

براون در ادامه افزود: به دلیل ارزش‌های مشترکمان راوبط با آمریکا نه تنها بسیار نزدیک است که در سال‌های آتی از سطح روابط کنونی نیز می‌تواند بالاتر رود.

با وجود این، برخی اقدامات براون در مقام نخست وزیر انگلیس شک و تردید برخی مقامات و واشنگتن را برانگیخته است به ویژه انتخاب لرد مالوچ براون به‌عنوان وزیر امور آفریقا، آسیا و سازمان ملل در وزارت خارجه بریتانیا تردید‌ها را نسبت به نیات گوردون براون در قبال روابط بریتانیا با آمریکا افزایش داده است.

مالوچ براون پیشتر در مقام معاون کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل فعالیت می‌کرد و با جان بولتون سفیر سابق آمریکا در این نهاد بین‌المللی بر سر جنگ در عراق اختلاف دیدگاه داشت.

در حالی که تونی بلر نخست‌وزیر سابق بریتانیا روابط نزدیکی را با آمریکا بویژه در زمینه مسائل سیاست خارجی برقرار کرده بود، به نظر می‌رسد گوردون براون قصد دارد فاصله خویش را با رییس جمهوری آمریکا حفظ کند.

کد خبر 27676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز