سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌گوردن‌ براون‌ نخست‌وزیر انگلیس‌ در جریان‌ نخستین‌ سفر رسمی‌ خود به‌ خارج‌ ‌ با آنگلا مرکل‌ صدر اعظم‌ آلمان‌ در برلین‌ ملاقات‌ و تأکید کرد روابط دوجانبه‌ با آلمان‌ را تقویت‌ خواهد کرد.

براون گفت: همکاری‌ با آلمان را در خصوص‌ مسائل‌ بین‌المللی‌ گسترش‌ خواهد داد‌.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ شین‌هوا از برلین‌، براون‌ پیش‌ از ملاقات‌ با مرکل‌ در اقامتگاه‌ رسمی‌ صدر اعظم‌ المان‌ به‌ خبرنگاران‌ گفت‌: کشورهای‌ ما از سطح‌ روابط و همکاری‌ عالی‌ برخورد بوده‌اند و من‌ اکنون‌ درصدد هستم‌ تا این‌ مناسبات‌ را هرچه‌ بیشتر تحکیم‌ و تقویت‌ کنم‌‌.

مرکل‌ نیز با برگزاری‌ مراسم‌ کامل‌ نظامی‌ از ورود گوردن‌ براون‌ به‌ کشورش‌ استقبال‌ کرد و گفت‌ قصد دارد در ملاقاتش‌ با وی‌ درباره‌ مسائل‌ گوناگون‌ از جمله‌ مسائل‌ دو جانبه‌ گرفته‌ تا مسائل‌ جهانی‌ نظیر وخامت‌ فقر در جهان‌ و تغییرات‌ اقلیمی‌ بحث‌ و تبادل‌ نظر کند‌.

در همین‌ حال‌ براون‌ از تصمیم‌ کشورش‌ در اوایل‌ این‌ هفته‌ مبنی‌ بر اخراج‌ چهار دیپلمات‌ روسی‌ در اعتراض‌ به‌ خودداری‌ روسیه‌ از استرداد مظنون‌ اصلی‌ قتل‌ الکساندر لیتویننکو مأمور اسبق‌ روسیه‌ در لندن‌ دفاع‌ کرد و گفت‌: ما خواستار بهترین‌ روابط ممکن‌ با روسیه‌ هستیم‌ و از این‌ که‌ همکاری‌ با مسکو در این‌ زمینه‌ روبه‌ جلو نبوده‌است‌ متأسفیم.

کد خبر 26742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز