جمعه ۲۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که برای یک بازدید رسمی از یونان در آتن بسر می‌برد، روز جمعه 20 ژوئیه(29 تیر) با کوستاس کارامانلیس نخست‌وزیر یونان دیدار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری یونان، در این دیدار که یک ساعت و نیم به طول انجامید، مسایل مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار علاوه‌بر بحث و تبادل‌نظر درمورد نحوه توسعه روابط دوجانبه، در مورد منطقه بالکان، روند مسایل مربوط به اتحادیه اروپا، مسایل مهم جهان و بخصوص منطقه خاورمیانه نیز گفت وگو شد.

نخست وزیر یونان پس از این دیدار با اشاره به روابط دیرینه دو کشور به خبرنگاران گفت: روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها خوب است و تلاش‌های فراوانی برای توسعه آنها نیز صورت خواهد گرفت.

نخست وزیر یونان در ادامه گفت: یونان دومین کشور مورد علاقه گردشگران آلمانی در میان کشورهای جهان می‌باشد و یونان یکی از شرکای ثابت تجاری کشور آلمان می‌باشد.

صدر اعظم آلمان نیز با خوب توصیف کردن روابط کشورش با یونان گفت: همکاری‌های خوبی در تمام زمینه‌ها بین دو کشور وجود دارد و تلاش‌هایی برای توسعه این روابط نیز صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه، نخست وزیر یونان را دوست سیاسی خود قلمداد کرد و گفت: همکاری‌های اقتصادی یونان و تلاش‌های این کشور برای ارتقای سطح روابط کشورهای منطقه بالکان با اتحادیه اروپا و بخصوص در رابطه با تهیه و تنظیم قانون اساسی اتحادیه اروپا، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

صدر اعظم آلمان در خلال اقامت خود در یونان با "کارولوس پاپولیاس" رییس جمهور و دیگر شخصیت‌های سیاسی این کشور دیدار و در مورد مسایل مورد علاقه دو طرف و مسایل مختلف بین‌المللی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

کد خبر 27031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز