چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از حزب جمهوریخواه در دومین سه شنبه بزرگ پیروز شد.

 ترامپ، پیروز انتخابات دومین سه شنبه بزرگ آمریکا

به گزارش ايرنا، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز چهارشنبه گزارش داد: ترامپ در سه ایالت میشیگان، می سی سی پی و هاوایی توانست سایر رقبای خود را شکست.

دومین انتخابات سه شنبه بزرگ برابر با هشتم ماه مارس (18 اسفندماه) پس از سه شنبه بزرگ برابر با اول ماه مارس برگزار شد؛ نامزدهای ریاست جمهوری 2016 آمریکا در چهار ایالت، می سی سی پی، میشیگان، هاوایی و آیداهو به رقابت پرداختند.

این در حالی بود که دمکرات ها در این روز تنها در دو ایالت میشیگان و می سی سی پی به رقابت پرداختند.

ترامپ در هاوایی پس از اتمام شمارش آرا ، 42.4 درصد آرا را بدست آورد و پس از وی تد کروز با 32.7 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت.

تد کروز توانست تنها در ایالت آیداهو، رقیب هم حزبی خود ترامپ را شکست دهد.

هیلاری کلینتون و برنی سندرز دو نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا نیز هریک به ترتیب در ایالت می سی سی پی و میشگان پیروز شدند.

به گزارش ایرنا؛ انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است در هشتم ماه نوامبر سالجاری میلادی بین دو نامزد اصلی از دو حزب جمهوریخواه و دمکرات برگزار شود.

انتخابات درون حزبی دو حزب جمهوریخواه و دمکرات از اول فوریه سالجاری میلادی از ایالت آیووا آمریکا آغاز شد.

هیلاری کلینتون درجریان برگزاری انتخابات درون حزبی تاکنون توانسته در 13 ایالت پیروز شود، این درحالی است که رقیب هم حزبی وی برنی سندرز در 9 ایالت پیروز شده است.

دونالد ترامپ نیز درجریان انتخابات درون حزبی که از اول ماه فوریه تا هشتم ماه مارس (روز گذشته) برگزار شد از مجموع 27 ایالتی که در آنها برای جمهوریخواهان انتخابات درون حزبی برگزار شده، توانست در 15 ایالت پیروز شود.

پیشتازی های دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری واکنش های منفی را به همراه داشته است.

سی.ان.ان در ویژه برنامه امانپور گزارش داد در پی پیروزی ترامپ در انتخابات درون حزبی در اول ماه مارس، آمریکاییان را 'عصبی' کرد و تنها چهار ساعت پس از اعلام نتایج نهایی، جست و جوی عبارت نحوه درخواست پناهندگی از کانادا از سوی کاربران آمریکایی 350 درصد افزایش یافت.

هشتمین دور انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان و دمکرات های آمریکا همزمان در چهار ایالت این کشور در دومین سه شنبه بزرگ (روز گذشته) برگزار شد.

براساس متمم 22 قانون اساسی آمریکا، دوره ریاست جمهوری این کشور 4 ساله است. البته رییس جمهور می تواند با رای مردم حداکثر در دو دوره 4 ساله زمام امور را در دست داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، پنجاه و هشتمین دوره انتخابات چهارساله ریاست جمهوری این کشور برای انتخاب چهل و پنجمین رییس جمهوری و چهل و هشتمین معاون اول رییس جمهور است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر پایه نظام دو حزبی این کشور برگزار می شود و مراحل مقدماتی آن تقریبا یکسال پیش از هر انتخابات آغاز می شود.

طبق قوانین انتخابات آمریکا ، مراحل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجموعه ای از انتخابات مقدماتی و انجمن های حزبی در درون دو حزب دمکرات و جمهوری خواه از اول فوریه تا 14 ژوئیه 2016 ، در میان 50 ایالت و ناحیه کلمبیا و قلمرو ایالات متحده برگزار می شود.

درواقع در انتخابات پیچیده درون حزبی و مقدماتی این کشور دو کاندیدای اصلی احزاب آمریکا برای رای گیری عمومی مشخص می شوند و سرانجام مردم آمریکا در روز هشتم نوامبر 2016 به پای صندوق های رای برای انتخاب یکی از این دو نامزد رقیب و اصلی از حزب دمکرات یا جمهوری خواه می روند.

انتخابات درون حزبی جهوریخواهان و دمکرات ها برای انتخاب چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی از اول فوریه در ایالت آیووا آمریکا شروع شد.

کد خبر 327777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha