شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پی اظهارات نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا درباره رویکرد این کشور در استفاده از سلاح اتمی، شایستگی وی برای جانشینی خود را زیر سوال برد.

واکنش تند اوباما به اظهارات هسته‌ای ترامپ

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس از پایان نشست امنیت هسته‌ای در این باره گفت: ما نمی‌خواهیم کسی رئیس جمهور آمریکا شود که اهمیت این موضوع را درک نمی‌کند.

پیش از این دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرده بود واشنگتن و متحدانش باید از محدودیت‌هایی که در استفاده از تسلیحات اتمی تعیین کرده‌اند، عبور کنند.

اوباما در ادامه عنوان کرد: اظهارات ترامپ از فردی انتظار می‌رود که چیز زیادی از سیاست خارجه، سیاست هسته‌ای شبه جزیره کره یا کلا از دنیا نمی‌داند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نیز بارها از ترامپ انتقاد کرده بود اما انتقاد جدید وی دیگر شخصیت یا نحوه صحبت کردن این نامزد ریاست جمهوری را هدف قرار نداده بلکه متوجه یکی از سنگین‌ترین مسئولیت‌هایی بوده است که رئیس جمهور آمریکا برعهده دارد. جدای از این بحث هسته‌ای و حل بحران‌های مرتبط با آن یکی از اهداف اصلی دوران ریاست جمهوری اوباما محسوب می‌شود.

به گفته اوباما، رهبران جهان و سایر شرکت‌کنندگان حاضر در کنفرانس امنیت هسته‌ای نسبت به اظهارات ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند.

ترامپ در اظهارات خود گفته بود از دستیابی ژاپن و کره جنوبی به تسلیحات هسته‌ای برای مقابله با همسایه‌شان کره شمالی استقبال می‌کند. وی همچنین استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ‌های اروپا را رد نکرد.

کد خبر 329226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha