ترجمه‌ی عباس تربن: چند هفته‌ای است که از شروع سال جدید گذشته و همه‌ی ما فکرهایی برای سال گذشته داشتیم که شاید نتوانستیم بخشی از آن‌ها را عملی کنیم.

دوچرخه شماره ۸۲۴

اما حالا وقت خوبی برای انجام بعضی‌کارهاست؛ کارهایی که تمام‌کردن آن‌ها کمک می‌کند تا با حال بهتری  سال جدید را آغاز كنيم.

 

دوچرخه شماره ۸۲۴

تصويرگري: الهه عليرضايي

 

  • وقت خانه‌تکانی کامپیوتری است

فولدرهایت را مرتب کن و چیزهایی را که به آن‌ها نیاز نداری، از روی کامپیوترت پاک کن. اگر ای‌میلی هست که بی‌جواب مانده و باید به آن جواب بدهی، این‌کار را بکن. چه وقتی بهتر از امروز برای پاک‌کردن پیغام‌های اضافی و دسته‌بندی ای‌میل‌ها در فولدرهای مرتب؟

 این‌کار کمک می‌کند وقتی در سال نو زندگی روزمره را از سر گرفتی، راحت‌تر بتوانی به ای‌میل‌هایت رسیدگی کنی.

  • وقت پس‌دادن است

از کتاب‌خانه کتابی امانت گرفته‌ای که تا امروز نتوانسته‌ای آن را برگردانی؟ دوستت به تو فیلمی داده بود و یادت رفته آن را پس بدهی؟ در فرصتی که تا پایان سال باقی است، این‌جور چیزها را به دست صاحبانشان برسان و دوشت را از بارهای اضافی سبک کن.

  • وقت تمام‌کردن كارهاي ناتمام

یادت هست کاری را با اشتیاق شروع کرده‌ و بعد از چندوقت آن را از ياد برده‌ای و دیگر سروقتش نرفته‌ای؟ الآن فرصت خوبی است که دوباره به سراغش بروی و تمامش کنی.

این کار موجب می‌شود از انجام و به‌پایان رساندن کار لذت ببری و پیش از رسیدن سال نو به آرامش ذهنی برسی.

  • وقت تعیین هدف است

اهدافی را که فکر می‌‌کنی باید در سال آینده به آن‌ها برسی روی کاغذ بیاور؛ هدف‌هایی که بیش از حد بزرگ نباشند تا بتوان به آن‌ها دست یافت.

مطمئن باش رسیدن به این‌جور هدف‌ها خیلی آسان‌تر از هدف‌های ایده‌آل و متعالی خواهد بود که پیش از این‌ها دنبالشان بوده‌ای و هنوز به آن‌ها دست نیافته‌ای.

  • وقت ساختن کارت تبریک است

درست است که عصر تکنولوژی است و همه‌چیز دیگر کامپیوتری شده. اما کارت تبریکی که با دست درست شده باشد، ‌چیز دیگري است!

حالا که هنوز حال و هواي عيد از سرمان نرفته، برای کسانی که از ته دل دوستشان داری کارت تبریک درست کن. یادت باشد، ارزش کارتی که با دست‌های خودت ساخته باشی، خیلی بیش‌تر از کارت اینترنتی یا کارتی است که از فروشگاه خریده باشی.

کد خبر 326979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha