همشهری آنلاین: روزنامه ایندیپندنت روز سه شنبه در گزارشی نوشت: براساس برآورد دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، برای اولین بار شمار افرادی که به گروه تروریستی داعش می پیوندند، روند کاهشی یافته است.

ایندیپندنت: شمار افرادی که به داعش می پیوندند برای اولین بار کاهش یافته است

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: براساس برآورد دستگاه اطلاعاتی آمریکا، شمار پیوستن جنگجویان به گروه داعش تا 20 درصد کاهش داشته است.

ایندیپندنت افزود: اما یک مقام نظامی آمریکایی هشدار می دهد، اگرچه شمار جنگجویانی که به گروه داعش می پیوندند کاهش یافته اما این مساله آنها را خطرناک تر کرده است.

این روزنامه به نقل از سرهنگ 'استیو وارن ' سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق، نوشت : گروه داعش برای اینکه بگوید هنوز به حیاتش ادامه می دهد، ممکن است حملاتی را که به نظر چشم گیر آیند، صورت دهد.

ایندیپندنت اضافه کرد:'استیو وارن' در گفت وگو با خبرنگاران در لندن گفت که گروه داعش به دلیل تحت فشار قرار داشتن و تعقیب آنها در سوریه و عراق شروع به از دست دادن نیرو و قوایش کرده است.

این روزنامه به نقل از این نظامی آمریکایی افزود: ' آنچه ما می دانیم این است که همان طور که ما به فشار خودمان علیه این دشمن ادامه می دهیم آنها قصد دارند به دنیا نشان دهند که هنوز هم قادر به ادامه حیات و عملیات هستند.'

ایندیپندنت نوشت: به گفته سرهنگ 'استیو وارن' ، 'یکی از راه هایی که آنها می تواند این کار را صورت دهند، انجام حملات چشم گیر در بیرون از مناطق تحت کنترلشان است.
این روزنامه افزود: وی گفت: به همین دلیل برخلاف بسیاری از تفسیرهای صورت گرفته، ما حملات تروریستی گروه تروریستی داعش در پاریس و یا سن برناردو را نشانه قدرت این گروه نمی دانیم.

به نوشته این روزنامه، هشدار این نظامی آمریکایی در حالی صورت می گیرد که براساس اظهارات اخیر رییس انگلیسی 'یوروپل'، بیش از 5 هزار افراط گرا پس از دیدن آموزش های تروریستی در سوریه و عراق، به اروپا باز گشته اند و پیش بینی می شود که بعد از قتل عام های صورت گرفته در پاریس که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، حملات دیگری نیز صورت گیرد.

ایندیپندنت افزود: اما سرهنگ استیو وارن به خبرنگاران گفت که هیچ اطلاعات خاصی که حاکی از تهدید ویژه باشد وجود ندارد اما دستگاه های اطلاعاتی کشورهای مختلف در حال گفت وگو در این خصوص هستند.

این روزنامه نوشت: به گفته این نظامی آمریکایی، داعش درحال حاضر برای پر کردن جای نیروهای ازدست داده اش و یا نیروهایی که فرار کرده اند شیوه های دیگری از جمله استفاده از سربازان کودک، به خدمت گرفتن اجباری نیروها، و نیز استفاده از نیروهای نخبه اش در واحدهای عادی در پیش گرفته است.

ایندیپندنت افزود: این نظامی آمریکایی همچنین هشدار داد که کسانی که به این گروه تروریستی می پیوندند احتمالا به هلاکت خواهند رسید که این مساله یا توسط خود نیروهای داعش و یا نیروهای نظامی در سوریه و عراق صورت خواهد گرفت.

کد خبر 326111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha