همشهری‌آنلاین: حیدر العبادی، نخست‌ وزیر عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: نیروهای مردمی نیروهای نظامی وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح هستند و در پیروزی علیه داعش نقش داشته‌اند.

حيدر العبادي، نخست‌وزیر عراق هدف ما این است که سال جاری میلادی آخرین سال حضور داعش در عراق باشد. نیروهای عراقی برای توقف پیشروی داعش تلاش زیادی کردند. داعش پیچیده است و شکست این گروه زمان زیادی به طول می‌انجامد چراکه از ابزارهای بسیار پیشرفته در جنگ استفاده می‌کند.

العبادی گفت: مبارزه با فساد برای از بین‌بردن تروریسم ضروری است. داعش می‌خواهد بین اروپا و جهان اسلام به دلیل بحران پناهجویان اختلاف و درگیری ایجاد کند.

او گفت: ما تدابیر امنیتی در بغداد را تقویت کرده‌ایم و دستگاه‌هایی را برای نظارت بر ورود تروریست‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده نصب کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: تروریسم یک مشکل جهانی است و بسیاری از تروریست‌های خارجی به داعش پیوسته‌اند اما نیروهای عراقی بیش از نیمی از مناطق تحت سیطره داعش را آزاد کرده‌اند.

العبادی در این کنفرانس گفت:از توافق کشورهای حامی سوریه در نشست مونیخ با توقف درگیری‌ها در این کشور استقبال کرد.

او افزود: مأموریتی که ما درصدد اجرای آن هستیم حفظ ثبات مناطق آزاد شده است. این مأموریت در سایه کاهش قیمت نفت دشوار خواهد بود. اگر قیمت نفت همین گونه باقی بماند احتمالا به فروپاشی‌های دیگری منجر خواهد شد.

نخست‌وزير عراق از توافق گروه بین‌المللی حامی سوریه در نشست مونیخ با توقف درگیری‌ها در سوریه استقبال و تاکید کرد که عراق هرگز اجازه حضور نیروهای خارجی در خاک خود را بدون توافق دولت نمی‌دهد.

کنفرانس امنیتی مونیخ روز جمعه با مشارکت حدود 20 رئیس‌جمهور، 60 وزیر خارجه و دفاع جهان و مسئولان بیش از 50 کشور آغاز شد.

العبادی با عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز در مونیخ دیدار و با او درباره جنگ علیه داعش و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

کد خبر 324899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha