سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

درحالی‌که ارتش و نیروهای مقاومت مردمی عراق در ماه‌های اخیر پیروزی‌هایی را در جبهه جنگ با داعش به‌دست آورده‌اند، در عرصه سیاسی دولت و پارلمان درگیر بحث‌ها و اختلاف نظرهایی شده‌اند.

عراق

اين اختلاف‌نظرها باعث هشدار آيت‌الله سيستاني شده و او در اقدامي اعتراضي هرگونه موضع‌گيري سياسي را متوقف كرده‌است. پيش از اين مواضع سياسي اين مرجع ديني توسط نمايندگانش در نماز‌جمعه‌هاي نجف و كربلا اعلام مي‌شد. ديروز نماينده آيت‌الله سيستاني در مراسم تقدير از دانشجويان برتر كشور در كربلا ضمن انتقاد از سياستمداران عراقي آنها را به بي‌توجهي به وضعيت حساس كشور متهم كرد.

حيدرالعبادي نخست‌وزير عراق ديروز در مصاحبه‌اي با تلويزيون اين كشور گفت كه آماده‌است از سمتش كناره‌گيري كند اما از مسئوليت فرار نخواهد كرد و تغييرات و اصلاحات وزارتي را پيگيري مي‌كند. بسته اصلاحاتي كه عبادي تابستان گذشته اعلام كرد شامل حذف برخي سمت‌هاي دولتي ازجمله معاونان رئيس‌جمهور است. اين تغييرات با مخالفت برخي نمايندگان پارلمان روبه‌رو شده‌است.

عبادي در اين مصاحبه به موضوع جدايي كردها از عراق هم اشاره كرد و گفت كه چنين وضعيتي به نفع كردها نيست و اين مسئله اكنون مسئله مهم و تعيين‌كننده‌اي براي عراق نيست. او گفت كه عراقي‌ها در اتحاد و يكپارچگي است كه مي‌توانند به اهدافشان برسند.

کد خبر 325399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha