همشهری آنلاین: تنها چند ساعت پس از حملات انتحاری داعش به شهرک صدر در شرق بغداد که بیش از ۷۰ کشته برجای گذاشت، این گروه تروریستی به منطقه طارمیه نیز حمله کرد.

داعش به طارمیه بغداد حمله کرد | هلاکت ۶ عامل انتحاری داعش در الانبار

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع عراقی اعلام کردند که داعش شب گذشته حمله جدیدی را به مقر پلیس در منطقه‌ طارمیه در ورودی شمالی بغداد داشت و این بعد از حملات به ابوغریب و انفجارهای خونین در شهرک صدر بود.

منطقه طارمیه واقع در ورودی‌های شمالی بغداد و در 50 کیلومتری بغداد است.

داعش روز یکشنبه دو حمله انتحاری را به بازار شلوغ مریدی در شهرک صدر در شرق بغداد انجام داد که در پی آن بیش از 70 نفر کشته و ده‌ها تن نیز زخمی شدند.

این انفجارها پس از حمله داعش به منطقه ابوغریب و ایست بازرسی نیروهای امنیتی در جنوب غرب بغداد رخ داد.

مقتدی صدر روز گذشته ضمن هشدار نسبت به خطراتی که بغداد را تهدید می‌کند از گردان‌های السلام خواست برای دفاع از پایتخت آماده باشند.

نیروهای عراقی روز یکشنبه موفق شدند حمله داعش به منطقه ابوغریب را ناکام بگذارند.

داعش در دوره اخیر به دلیل شکست‌های پیاپی خود تلاش می‌کند با ایجاد تنش و آشوب روحیه نیروهای عراقی را برای ادامه عملیات خود پایین بیاورد.

محمد الربیعی، معاون رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری بغداد به اسپوتنیک گفت: داعش اقدام به بمب‌گذاری منازل غیرنظامیان در غرب بغداد کرد.

این مقام عراقی گفت: داعش که از بخش الانبار در غرب عراق به غرب بغداد نفوذ کرده است 10 منزل غیرنظامیان را منطقه "کاظم عذاب" در غرب بغداد بمب‌گذاری کرد. یک سال و نیم بود که خطر داعش از بغداد رفع شده بود اما در پی برداشتن دیوار اطراف بغداد این منطقه ناامن شده است.

در این راستا روزنامه القدس العربی به نقل از منابع نیروهای داوطلب مردمی نوشت: صبح امروز (دوشنبه) شش عامل انتحاری داعش در جریان نفوذ به یکی از مناطق وابسته به الانبار در 118 کیلومتری غرب بغداد کشته شدند.

این منابع گفتند: نیروهای داوطلب مردمی توانستند از انفجار این شش عامل انتحاری داعش که قصد حمله به منطقه الحقلانیه در شهرستان حدیثه در استان الانبار را داشتند ممانعت به عمل آورند به طوریکه به آنها تیراندازی کرده و پنج تن را کشتند و یک تن خود را منفجر کرد.

کد خبر 326723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha