همشهری آنلاین: عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن درخواست بین المللی شدن حادثه شهر تازه در استان کرکوک که چند روز پیش توسط داعش مورد حمله شیمیایی قرار گرفت آن را علامت خطرناک و تهدیدی برای صلح جهانی دانست.

انتقاد حکیم از سکوت محافل بین المللی در مقابل حمله شیمایی داعش

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری «المعلومه»، حکیم در سخنانی در جمع نخبگان جوان در بغداد با تاکید بر مقابله با داعش به عنوان خطر کلی برای جهان، سازمان های بین المللی را مسوول امدادرسانی به مصدومان دانست و با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در قبال این فاجعه کشتار جمعی توسط داعش گفت: این در حالیست که رسانه های جهانی با پرداختن به موضوعات دیگر، آنها را نقض حقوق بشر و کشتار جمعی معرفی می کند.

حکیم از رسانه های خارجی مستقر در عراق خواست به جای پرداختن به موضوعات جزیی و طرح ادعای نقض آزادی و حقوق بشر در این کشور به معرفی جنایت های داعش به جهانیان بپردازند.

حیدر عبادی نخست وزیر عراق روز شنبه، ضمن اعلام اینکه گروههای پزشکی، امدادرسانی و دارو به شهر تازه در استان کرکوک ارسال شده است، گفت: جنایت اخیر داعش در شهر «تازه» استان کرکوک بدون مجازات نمی ماند و داعش بابت این جنایت بهای گزافی را پرداهت خواهد کرد.

شهر تازه شهری شیعه نشین در 20 کیلومتری شهر کرکوک است که حمله شیمیایی روز سه شنبه گذشته داعش به آن به مرگ 300 ساکن این شهر منجر شد.

عراق از 19 خرداد پارسال (1393) تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطقی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروه تروریستی تکفیری داعش روبروست.

نیروهای مردمی و ارتش این کشور در چند ماه اخیر موفق شده اند چند شهر از جمله رمادی و تکریت را از دست تروریست های داعش آزاد کنند.

کد خبر 328075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha