همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی عراق روز جمعه از هلاکت ۴۴ عضو گروهک تروریستی داعش در حمله نیروی ارتش این کشور در شمال بغداد پایتخت این کشور خبر دادند.

 هلاکت ۴۴ داعشی در شمال بغداد | حمله داعش به تجهیزات نظامی ارتش عراق دفع شد

به گزارش ايرنا،به  نقل از روزنامه وسط بحرین، به نقل از دستگاه های اطلاعاتی نظامی عراق، نیروی هوایی این كشور توانست با انجام عملیاتی منحصر به فرد، تلفات جبران ناپذیری را به نیروها و تجهیزات تروریست های داعش در مناطق «الحویجه» و «الشرقاط» وارد سازند.

در این عملیات هم چنین سه مخفیگاه گروهك تكفیری - تروریستی داعش منهدم شده و 16 اعضای این گروهك، كه دارای تابعیت كشورهای خارجی بوده و برای انجام عملیات خرابكارانه و حمله به نیروهای امنیتی در حویجه گردهم آمده بودن كشته شده اند.

در بیانیه اداره اطلاعات ارتش عراق همچنین آمده است كه 12 داعشی در دومین حمله هوایی به هلاكت رسیدند، در همین حال در منطقه «الشرقاط» نیز 16 تن دیگر از اعضای گروهك تروریستی داعش به هلاكت رسیده و سه خودروی زرهی تروریست ها منهدم شده است.

یك مقام امنیتی فرماندهی پلیس استان الانبار امروز (جمعه) از دفع حمله گسترده تروریست های داعش به تجهیزات نظامی در شهر 'هیت' واقع در غرب الانبار خبر داده بود.

عراق از 19 خرداد ماه دوسال پیش(93) تاكنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهك تروریستی داعش روبرو است؛ از سوی دیگر بنابر اعلام رسانه های عراقی عملیات نظامی در منطقه «الصقلاویه» در شمال فلوجه روز چهارشنبه (18 فروردین) با مشاركت نیروهای مشترك ارتش، گروه های داوطلب مردمی معروف به «الحشد الشعبی» و پشتیبانی نیروی هوایی عراق علیه عناصر داعش و با هدف آزاد سازی مناطق باقی مانده از دست تروریست ها آغاز شد.

با آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه و ادامه عملیات آزادسازی شهر هیت در غرب الانبار امید می رود كه نیروهای عراقی بتوانند عناصر داعش را از این منطقه بیرون رانده و دست به آزاد سازی موصل در استان نینوا دست بزنند.

 

  • حمله داعش به تجهيزات نظامي ارتش عراق دفع شد

از سوي ديگر يك مقام امنيتي فرماندهي پليس استان الانبار روز جمعه از دفع حمله گسترده تروريست هاي داعش به تجهيزات نظامي در شهر 'هيت' واقع در غرب الانبار خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري المعلومة به نقل از اين منبع، نيروهاي امنيتي با حمايت عشاير توانستند چهار تروريست انتحاري را به همراه كمربندهاي انفجاريشان در حين حمله به تجهيزات نظامي متمركز در شهر هيت واقع در غرب شهر الانبار به هلاكت برسانند.

اين منبع خبري بدون ذكر نام مقام امنيتي به نقل از وي افزود: نيروي هوايي ارتش با هدف قرار دادن محل تجمع تروريست هاي داعش شماري از سركرده هاي آن ها را به هلاكت رسانده، خطوط امدادي آن ها را قطع كرد.

تلويزيون عراق روز جمعه از ورود تجهيزات نظامي دستگاه مبارزه با تروريسم به شهر هيت در غرب الانبار و تامين امنيت بيش از 10 هزار خانواده خبر داد.

عراق از 19 خرداد ماه سال گذشته (93) تاكنون با بحران ناشي از اشغال مناطق زيادي از شهرهاي شمال و غرب خود توسط گروهك تروريستي داعش مواجه است؛ در چند ماه اخير نيروهاي مردمي و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر اين كشور از جمله الرمادي و تكريت را از دست تروريست هاي تكفيري داعش آزاد كنند.

کد خبر 329841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha