همشهری آنلاین: بدنبال بروز تنش در پارلمان عراق و درگیری بین نمایندگان متحصن با برخی نمایندگان ائتلاف کردستانی، کردها و سلیم الجبوری رئیس پارلمان جداگانه از رئیس جمهور خواسته‌اند برای بررسی تنش‌ها، در پارلمان حاضر شود، این در حالی است تحصن کنندگان همچنان خواستار برکناری روسای سه گانه هستند.

درگیری بین نمایندگان عراق | رئیس جمهور به پارلمان فراخوانده شد

به گزارش خبرنگاران ایرنا از پارلمان عراق، درگیری ها هنگامی آغاز شد كه اسامی نمایندگان كرد بر روی صندلی ها توسط برخی ها شكسته شد و این موضوع مورد اعتراض كردها قرار گرفت و به دنبال آن یكی از نمایندگان كرد، یك بطری خالی به سمت عالیه نصیف پرتاب كرد.

نمایندگان كرد برخوردهای پیش آمده را توهین به خود تلقی كرده و به دنبال آن، از رئیس جمهور فواد معصوم دعوت كردند، برای تصمیم گیری درباره كابینه به پارلمان بیاید. آنها معتقدند كه طبق قانون اساسی رئیس جمهوری می تواند دستور انحلال دولت را صادر كند.

در عین حال سلیم الجبوری نیز به دنبال بالا گرفتن تنش ها ، جلسه را معلق گذاشت و یك ساعت تنفس اعلام كرد و در همین حین خواست كه فواد معصوم ، در جلسه ای با حضور سران فراكسیون ها در پارلمان حاضر شود.

این درحالی است كه تحصن كنندگان كه گفته می شود ، تعدادشان تا پیش از ظهر از 160 تن فراتر رفته بود، خواستار بركناری روسای سه گانه هستند.

برخی منابع به خبرنگار ایرنا گفتند كه بعید می دانند فواد معصوم در پارلمان حاضر شود.

اكنون به دنبال تنش های پیش آمده، گفته می شود كه نمایندگان منتسب به جریان های اهل سنت (اتحاد قوا) و كردها تصمیم گرفته اند امضاهای خود را از در خصوص بركناری روسای سه گانه پس بگیرند.

در همین حال، یكی از اعضای كرد پارلمان عراق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اظهار تاسف از اتفاقات پیش آمده، گفت: هیچ ضرورتی نداشت كه نمایندگان كرد وارد اختلافاتی شوند كه ربطی به آنها نداشت.

عادل نوری افزود: این اختلافات هیچ ارتباطی به كردها ندارد و ما نباید به نفع كسی وارد این تنش ها شده و اختلافات را تشدید كنیم.

نماینده كرد پارلمان عراق اظهار امیدواری كرد، نمایندگان پارلمان عراق به دور از تنش های سیاسی به روند سیاسی در عراق كمك كنند و اجازه ندهند تنش های سیاسی بر روند كار پارلمان سایه افكند.

در همین حال گزارش ها حاكی است كه سلیم الجبوری یك نشست با روسای فراكسیون های پارلمانی برگزار كرده كه درباره جزییات آن خبری منتشر نشده است و در عین حال اخبار مربوط به استعفایش را نیز رد كرده است.

برخی رسانه ها به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینكه پارلمان خواستار بركناری روسای سه گانه هستند، خبر داده بودند كه الجبوری استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه كرده است.

کد خبر 330526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha