همشهری آنلاین: وزارت خارجه عراق صبح روز شنبه سفیر امارات را در بغداد به دلیل توهین به نیروهای بسیج مردمی این کشور احضار کرد.

وزارت خارجه عراق سفیرامارات را احضار کرد | پاسخ الحشدالشعبی به توهین وزیرخارجه امارات

به گزارش ايرنا به نقل از  پایگاه خبری السومریه نیوز، وزارت خارجه عراق طی یادداشتی، اعتراض خود را نسبت به سخنان نسجیده وزیر خارجه امارات درباره نیروهای بسیج مردمی عراق به سفیر ابوظبی در بغداد ابلاغ کرد.

  • پاسخ الحشدالشعبی به توهین وزیرخارجه امارات

 سخنگوی شورای بسیج مردمی عراق، با انتقاد از سخنان 'عبدالله بن زاید' وزیر خارجه امارات که به بسیج مردمی حمله و آن را با داعش وجبهه النصره مقایسه کرده ،گفت : بسیج مردمی مناطق زیادی را از دست تروریست ها آزاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومة ،'احمد الاسدی' روز شنبه با صدور بیانیه ای سخنان وزیر خارجه امارات را به پر زدن بال گنجشک لرزان تشبیه کرد و افزود:عبدالله بن زاید با این سخنان خجالت آور و مغرضانه و یکی دانستن تروریسم وبسیج مردمی وگروهها مقاومت، روی تروریسم را سفید کرد و پا روی حق گذاشت و خون مردم بی گناه را نادیده گرفت.

وی تاکید کرد در حالی که القاعده، داعش و دیگر گروههای تکفیری به کشتار خود ادامه می دهند این بسیج مردمی است که با قوت و صلابت تا آخرین قطره خون خود جلوی آنها ایستاده است.

اسدی افزود: مایه شرمندگی است که وزیر خارجه امارات اینگونه از بسیج مردمی وگروههای مقاومت که موجب افتخار عراق ومردم آن وپشتیبان قوی برای نیروهای مسلح هستند سخن می گوید.

وی تاکید کرد در حالی که بسیج مردمی تروریسم را در عراق شکست داد ومناطق زیادی را از دست تروریست ها آزاد کرد و مردم، دولت عراق و مراجع دینی از آن حمایت می کنند وزیر خارجه امارات آن را با گروههای تروریستی یکی می داند ومی خواهد وجهه آن را تخریب کند.

الاسدی ضمن رد سخنان بحران آمیز وزیر اماراتی آن را بیانگر سوء نیت نسبت به عراق و مردم آن و مداخله در امور داخلی آن و اهانت به یکی از موسسات امنیتی عراق دانست واز همه نهادهای ملی ونیروهای مخالف تروریسم وتکفیر در جهان خواست اینگونه سخنان را محکوم وجلوی متجاوزان که مدعی مبارزه با تروریسم هستند بایستند.

الاسدی خطاب به هرکس که بسیج مردمی وگروههای مقاومت را تهدید می کنند گفت: ما از پرزدن بال گنجشک لرزان نمی ترسیم وبه خواست خداوند شمشیر مبارزه با تروریسم را همچنان با خود حمل می کنیم .

کد خبر 326476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha