همشهری‌آنلاین: نیروهای مردمی عراق از دولت این کشور خواستند سفیر عربستان در بغداد را به دلیل اظهارات نامناسبی که علیه این نیروها ایراد کرده، اخراج کند.

iraqi volunteer forces

 نیروهای مردمی عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند: سفیر عربستان در بغداد با اظهاراتی که در تلویزیون سومریه نیوز ایراد کرد تمامی حد و مرزها و جایگاه دیپلماتیک را زیر پا گذاشته و نشان داد که نیت و قصد پنهانی برای فرستادن او از سوی کشوری که حامی تروریسم است، وجود دارد تا این سفیر در کشوری حضور داشته باشد که همچنان خون شهروندانش به دلیل تروریست‌های دست پرورده کشور او ریخته می‌شود.

در این بیانیه تاکید شده است: اظهارات متجاوزانه این سفیر علیه نیروهای مردمی و دولت، بر پافشاری ما برای مبارزه با داعش و جنگ با حامیان آنها در داخل و خارج می‌افزاید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره،نیروهای مردمی در این بیانیه از دولت و وزارت خارجه عراق خواستند تا به دلیل اظهارات متجاوزانه این سفیر علیه مردم و نیروهای مردمی و اکاذیبی که ایراد کرده و موجب فتنه در میان مردم عراق می‌شود، او را اخراج کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که عراق همواره با همت و شجاعت قهرمانان خود از جمله نیروهای مردمی و نیروهای مسلح و سفارشات مرجعیت دینی و حمایت تمامی گروه‌های حامی صلح در جهان سربلند و یکپارچه باقی خواهد ماند.

کریم النوری، سخنگوی نیروهای مردمی عراق نیز در سخنانی بر مخالفت این نیروها با استقرار نیروهای زمینی آمریکایی در عراق مخالفت و تاکید کرد: اعزام نیروهای آمریکایی به عراق پس از نیروهای امنیتی به معنای اشغال جدید عراق از سوی آمریکاست و ما با این مسئله مخالف هستیم.

النوري تاکید کرد: نیروهای مردمی از حضور داوطلبانی از تکریت و صلاح‌الدین در میان نیروهای عشایر استقبال کرده و هیچ گونه مانعی در این باره وجود ندارد حتی اگر داوطلبان از عشیره صدام باشند. اما ما با داعشی‌ها و بعثی‌ها مخالف هستیم.

کد خبر 322651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha