همشهری آنلاین: مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق، با اشاره به سیاست‌های دولت سعودی در منطقه، با بازگشایی سفارت عربستان در بغداد در شرایط حاضر مخالفت کرد.

مخالفت مقتدا صدر با گشایش سفارت سعودی درعراق

به گزارش ایرنا، وی در بیانیه ای در خصوص افتتاح سفارت سعودی در بغداد، گفته تا زمانی که به درد و رنج مردم بحرین و یمن پایان داده نشود، بازگشایی سفارت عربستان در بغداد، امری خلاف اصول و بنیان های انسانی است.

وی افتتاح سفارت سعودی در بغداد را پیش از پایان سرکوب حقوق مردم یمن و بحرین توسط سعودی ها امری مطلوب ندانست.

مشارکت عربستان در سرکوب جنبش مردم بحرین و یورش بمب افکن های سعودی به یمن که ماه هاست غیرنظامیان و تاسیسات این کشور را هدف قرار داده، مورد اعتراض شدید مردم و احزاب عراقی قرار گرفته است.

جریان های سیاسی عراق، با توجه به سیاست های نظامی گرای سعودی ها در منطقه و نیز ادامه حمایت از گروه های تروریستی، با بازگشایی سفارت این کشور در بغداد مخالفند.

دولت سعودی یک افسر امنیتی ارشد خود را به نام ثامر السهبان که آخرین ماموریت وی در لبنان و با عنوان وابسته نظامی عربستان در این کشور بوده، به عنوان سفیر خود در بغداد معرفی کرده است.

برخی منابع گفته اند که وی هدایتگر و هماهنگ کننده گروه های تروریستی در سوریه نیز بوده است.

برخی جریان های سیاسی عراق به انتصاب السهبان به عنوان سفیر سعودی در بغداد اعتراض کرده و خواستار مخالفت دولت العبادی با این انتخاب ریاض شده اند.

کد خبر 319555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha