یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای عراقی فلوجه را از محورهای مختلف محاصره کردند و ۳۰۰ نفر از عناصر گروهک تکفیری صهیونیستی داعش را در منطقه « النعیمیه » این شهر به هلاکت رساندند.

هلاکت ۳۰۰ تروریست داعش در فلوجه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه ، نیروهای عراقی عملیات نظامی ضد گروهک تکفیری صهیونیستی داعش را نزدیک فلوجه آغاز کردند.

  • آزادسازی منطقه الزاویه درشمال الرمادی

فرمانده عملیات الانبار از آزادسازی منطقه الزویه در شمال الرمادی خبر داد.

سرلشکر ستاد اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار، روز شنبه از آزادسازی منطقه الزاویه در شمال شهر الرمادی از دست گروه (صهیونیستی تکفیری) داعش خبر داد. وی تاکید کرد هم اکنون یگان مهندسی - تخریب سرگرم خنثی سازی تله های انفجاری کار گذاشته شده در خیابان ها و داخل منازل این منطقه است.

المحلاوی در مصاحبه با این پایگاه خبری تاکید کرد: «نیروهای ارتش با عملیاتی نظامی توانستند منطقه الزاویه در شمال الرمادی را از گروه داعش بازپس گیرند» وی افزود: «جنگنده های عراقی و جنگنده های ائتلاف بین المللی از نیروهای ارتش در این عملیات پشتیبانی کردند.»

فرمانده عملیات الانبار افزود: «این منطقه در شرق مقر فرماندهی عملیات الانبار حد فاصل بزرگراه بین المللی و پل البو فراج از یک سو و رودخانه فرات و پل جزیره الرمادی در سوی دیگر قرار دارد.»

وی تاکید کرد: «اکنون این منطقه از لوث وجود عناصر داعش پاکسازی شده است اما هنوز بمب ها و تله های انفجاری کار گذاشته شده خنثی و پاکسازی نشده است و گروه مهندسی تخریب هم اکنون سرگرم خنثی سازی بمب های کارگذاشته شده در خیابان ها و منازل این منطقه هستند.»

پیش از وی، یک منبع آگاه در فرماندهی عملیات الانبار گزارش داده بود، نیروهای تحت امر فرماندهی عملیات الانبار، حمله نظامی خود را از پل البو فراج در شمال شهر الرمادی به سمت مرکز این شهر آغاز کرده اند.»

  • انتقال صد خانواده در محاصره از شهر الرمادی عراق

صد خانواده عراقی که در شهر الرمادی در محاصره قرار گرفته بودند با همکاری هلال احمر این کشور به منطقه الحبانیه منتقل شدند.

  • پس ازالرمادی آزادسازی موصل آغاز خواهد شد

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد نیروهای مسلح این کشور پس از آزادسازی شهر الرمادی مرکز استان الانبار برای عملیات در موصل آماده خواهند شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، سعد الحدیثی در مصاحبه با این شبکه گفت: نیروهای عراقی پیشروی گسترده ای در شهر الرمادی دارند. هدف اصلی دولت عراق پس گرفتن شهر موصل از گروه تروریستی داعش است.

الحدیثی افزود: حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سخنان خود این پیام را ارسال کرد که گام بعدی پس از الرمادی استان نینوا خواهد بود.

نیروهای مشترک عراقی در مرحله پایانی آزادسازی شهر الرمادی قرار دارند و باید در روزهای آینده منتظر نهایی شدن این عملیات باشیم. وی خاطر نشان کرد: همه طرف ها در نبرد علیه داعش مشارکت دارند.

کد خبر 319535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha