دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

پگاه شفتی: اگر قرار باشد فناوری از نوجوانان دلبری کند، فکر می‌کنید از کجا شروع می‌کند؟ خب معلوم است دیگر از اسباب‌بازی‌های نوجوانانه!

دوچرخه شماره ۸۲۲

هر‌سال در زمستان، دنیای فناوری با کوله‌باری پر از سرگرمی و هیجان به لندن می‌رود و نمایشگاهی از هیجان‌انگیزترین اسباب‌بازی‌های فناورانه در آن‌جا برپا می‌کند. اسباب‌بازی‌هایی که گاهی به تولید انبوه می‌رسند و گاهی در حد ایده باقي می‌مانند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۲

روبات‌هاي رقصان

برای کسانی که فکر می‌کنند ساختن روبات کار دشواري است و به بودجه‌ی زیادی نیاز دارد، باید این اسباب‌بازی نه‌چندان گران را بخرید. این اسباب‌بازی محصول شرکت «مکانو» (Meccano) است که همیشه به ساخت این‌جور قطعات مي‌پردازد.

کاربر می‌تواند این روبات‌ها را بسازد؛ روبات‌هايي که برنامه‌ریزی ساده‌ای دارند و می‌توانند حركت كنند، آواز بخوانند يا با یک‌دیگر تعامل کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۲

دستبندبافي با تبلت!

نه اشتباه نکنید، این یکی دیگر از آن برنامه‌های سرگرم کننده‌ی مجازی، مثل کوزه‌گری نیست که سازنده در آخر فقط چند امتیاز نصیبش می‌شود. کمپانی «آی.لوم» (i.loom) که تا پیش از این در کار ساخت صفحه‌ها و طلق‌های محافظ برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بود، حالا با یک اسباب‌بازی هیجان‌انگیز به نمایشگاه آمده است.

این یک دستگاه دستبندبافی است که کاربر باید تبلتش را در مرکز آن قرار بدهد. بعد با نصب یک نرم‌افزار رایگان می‌تواند انواع مختلفی از دستبند را ببافد. دستبندهایی کاملاً حرفه‌ای که این روزها نوجوان‌های زیادی بر دستان‌ خود دارند و بافتن آن‌ها کار هرکسی نیست!

 

دوچرخه شماره ۸۲۲

با آن ها فيلم بسازيد!

درست مثل کارتون‌های کودکانه می‌توانید با این آدمک‌های رنگی و بامزه فیلم بسازید. چه‌طور؟ فقط کافی ا‌ست نرم‌افزار بازی را روی گوشی موبايل یا تبلت بریزید.

بعد از آدمک‌ها در حال حرکات مختلف فیلم بگیرید. بعد روی آن‌ها صدا بگذارید یا آن‌ها را روی فیلم‌های دیگر بگذارید؛ تمام! شما فیلم خودتان را ساخته‌اید و حالا می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید! این محصول کار شرکت «استیک‌بات» (StikBot) است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۲

 

دوچرخه شماره ۸۲۲

اسكيت هوشمند!

مدت‌ها از آمدن «کستربُرد»، یا همان اسکیت‌های نسل جدید گذشته است. اما شرکت «ریزُر» (Razor) به‌تازگی با یک کستر برد برقی، همراه با کنترل از راه دور، به بازار آمده است که می‌تواند تا بیش از 16کیلومتر مسافت را بدون شارژ دوباره طی کند. این کستربرد دارای یک موتور کوچک است و به‌راحتی می‌تواند وزن کاربر را تحمل کند.

کد خبر 325725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha