همشهری‌آنلاین: نیروهای کرد سوریه با وجود هشدارهای مکرر ترکیه، با پیشروی در مرزهای دو کشور، وارد دروازه‌های جنوبی شهر مرزی اعزاز شدند و مسیر بین این شهر و شهر تل رفعت را قطع کردند.

 یگان‌های موسوم به "نیروهای دموکرات سوریه" که تحت حمایت آمریکا هستند، روز یکشنبه 25 بهمن موفق شدند روستای عین دقنه، ورودی جنوبی شهر اعزاز واقع در حومه شمالی حلب در مرز با ترکیه را در دست بگیرند. با آزادی این روستا مسیر بین اعزاز و شهر تل رفعت که مقر اصلی مخالفان مسلح سوریه است، قطع شد.

اکنون سه شهر اصلی در دست مخالفان باقی مانده است. این سه شهر تل رفعت، شهر مارع و شهر اعزاز گذرگاه اصلی مخالفان به سمت ترکیه است که داعش در مارع فعالیت دارد و اعزاز نیز تا حدود زیادی زیر نظر النصره اداره می شود.

همچنین خبرگزاری آناتولی اعلام کرد مخالفان سوریه حمله شدید یگان‌های مردمی کرد به شهر تل رفعت در جنوب اعزاز را ناکام گذاشته‌اند.طی دو روز گذشته ترکیه حمله‌هايي را علیه کردهای سوریه آغاز کرده و از آن‌ها خواسته از شهر اعزاز عقب‌نشینی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره،نیروهای کرد سوریه به‌تازگي کنترل فرودگاه منغ و چند روستا در حومه شمالی حلب را در دست گرفتند.

ترکیه بیم آن دارد که کردها پس از عبور از رودخانه فرات مناطق تحت اشغال داعش و دیگر گروه‌های مخالف سوری را به تصرف خود درآورند و با این کار مناطق تحت کنترل خود در شرق مرزهای سوریه را به شهر کردنشین عفرین در غرب این مرزها متصل کنند و تمام مرزهای سوریه با ترکیه را به کنترل بگیرند. آنکارا عبور کردها از رودخانه فرات و پیشروی به سمت غرب را خط قرمز خود خوانده است.

 

درحال حاضر ارتش سوریه نیز برای پیشروی به سمت کفرنایه تلاش می‌کند و پس از آزادی این منطقه در توافقی دوطرفه به نیروهای کرد خواهد رسید. ارتش سوریه برای کنترل بر مناطق عندان و حیان که مقر اصلی مخالفان در حومه شمالی حلب است، تلاش می‌کنند.

ارتش سوریه اخیرا پیشروی گسترده‌ای در مناطق مختلف داشته و بسیاری از شهرهای شمالی را آزاد کرده است.

با ادامه پیشروی کردها در مرز با ترکیه، آنکارا تاکید کرده همچنان به حمله علیه کردها ادامه می‌دهد تا از اعزاز و فرودگاه منغ عقب‌نشینی کنند که این کار با واکنش آمریکا و فرانسه روبه رو شده است. واشنگتن و پاریس از ترکیه خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر حمله‌هاي توپخانه‌ای علیه کردها را متوقف کند.

کد خبر 325220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha