شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه «فرانکفورتر الگماینه» آلمان گفت: در حال حاضر اولویت در تمام زمینه‌ها باید مسأله مذاکرات صلح سوریه باشد.

اشتاین مایر: اکنون اولویت سوریه است

به گزارش ایرنا از برلین، روزنامه «فرانکفورتر الگماینه» در شماره روز شنبه خود به نقل از «فرانک والتر اشتاین مایر» در رابطه با سفر آتی اش به ایران و اینکه آیا وی می خواهد بین ایران و عربستان میانجی گری کند؟، نوشت: اهمیت نقش ریاض و تهران برای حل بحران سوریه بارز است و ما باید کوشش کنیم بحرانی که بتازگی بین دو کشور به وجود آمده است موجب از بین رفتن کوشش ها برای راه حل سوریه نشود.

وزیر امور خارجه آلمان در رابطه با انتقادهایی که از وی در رابطه با سفر به عربستان سعودی شده است، گفت: من سوالاتی را که درباره سفرم به عربستان شده است، درک می کنم زیرا در آنجا کاستی هایی در مساله حقوق بشر وجود دارد.

وی در این رابطه بار دیگر با تاکید بر اهمیت دیپلماسی و گفت وگو با دیگر دولت ها گفت: اگر ما فرصت گفت وگو را با دولت ها داشته باشیم، باید از آن استفاده بکنیم.

اشتاین مایر در رابطه با مواضع روسیه در بحران سوریه نیز گفت: یک تعهد ملموس وجود دارد که روسیه می خواهد نقشی در راه حل سیاسی سوریه داشته باشد. اگر ما به محتوای گفته های روسیه گوش کنیم شواهدی را پیدا می کنیم که نشان می دهد این کشور حاضر به نگهداشتن بشار اسد ( رئیس جمهوری سوریه) بر سر قدرت به هر قیمتی نیست. روسیه خود نگرانی های جدی در رابطه با گسترش داعش در جنوب این کشور دارد.

یک مقام آگاه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در برلین اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آلمان در راستای هموارساختن زمینه گفت و گو بین ایران و عربستان، در روزهای دوم و سوم فوریه 2016 (13 و 14 بهمن) به ترتیب به تهران و ریاض سفر خواهد کرد.

کد خبر 321766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha