همشهری آنلاین: یک منبع نظامی سوری روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش سوریه منطقه الربیعه و روستای الروضه در حومه شمالی لاذقیه را تحت کنترل خود درآورد.

کنترل ارتش سوریه بر آخرین مقر اصلی تروریست‌ها در حومه لاذقیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منبع در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری با گروه‌های دفاع مردمی منطقه الربیعه و روستای الروضه در حومه شمالی لاذقیه را تحت کنترل خود درآوردند و این امر در پی هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌ها و منهدم شدن سلاح‌هایشان صورت گرفت.

به گزارش سانا، نیروهای دولتی سوریه کنترل هفت روستا و ارتفاعات استراتژیک جدیدی را در حومه شمالی لاذقیه در دست گرفته و تعدادی از تروریست‌ها را از پای درآوردند.

منطقه الربیعه مرکز اصلی گروه‌های تروریستی در کوه ترکمان در حومه شمالی لاذقیه به شمار می‌آمد.

از سوی دیگر مخالفان سوری گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی در کوه ترکمان و اطراف کوه اکراد در حومه شمالی لاذقیه میان ارتش سوریه و گروه‌های حامی آن با جبهه النصره و دیگر گروه‌های حامی این جبهه تروریستی در جریان است و ارتش نیز به پیشروی‌هایی در مناطق جدیدی در اطراف منطقه الربیعه، مقر اصلی این گروه‌ها در کوه ترکمان در حومه شمالی لاذقیه دست یافته است.

در همین حال، ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در مناطق مختلف این کشور کنترل مناطق جدیدی در حومه شرقی حلب و درعا را در دست گرفت.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود برای کنترل بر مناطق تحت سیطره شورشیان مسلح و تروریست‌ها، کنترل مناطق حومه جنوبی شهر الباب واقع در شرق حلب را در دست گرفت.

ارتش سوریه در حومه استان درعا در جنوب این کشور نیز به پیشروی خود ادامه داده و کنترل خیابان‌ها، مراکز و ساختمان‌هایی را در شمال، شرق و جنوب شهر شیخ مسکین در دست گرفت.

در پی پیشروی نیروهای دولتی سوریه تعداد زیادی از تروریست‌ها از پای درآمده و تعدادی نیز از این شهر پا به فرار گذاشتند.

ارتش سوریه از چند ماه پیش عملیات جدی برای آزادسازی مناطق مختلف این کشور را با کمک جنگنده های روسی آغاز کرده و تاکنون موفق شده چندین شهر و روستا را از تروریست‌ها پس بگیرد.

کد خبر 322711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha