همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون چپ آلمان سفر قریب الوقوع «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه این کشور را به عربستان سعودی برای شرکت در جشنواره فرهنگی «الجنادریه» به شدت محکوم کرد و با اشاره به نقض حقوق بشر از سوی عربستان گفت که این سفر مشروعیت بخشیدن به حکومت سعودی است.

 انتقاد رئیس فراکسیون چپ آلمان از سفر اشتاین مایر به عربستان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از برلین، «زهرا واگن کنشت» رئیس فراکسیون چپ آلمان به خبرگزاری «د.پ.آ» این کشور گفت: سفر اشتاین مایر به عربستان سعودی یک ورشکستگی اخلاقی است.

این نماینده ایرانی الاصل پارلمان آلمان افزود: «اشتاین مایر» با این سفر خود، به دیکتاتوری عربستان سعودی که اقدام به بریدن سر افراد می کند، مشروعیت می بخشد.

در همین ارتباط «کاترین گورینگ اکارت» رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان نیز گفت: درست است که سفر «اشتاین مایر» از لحاظ دیپلماتیک مهم است اما با وجود موج اعدام ها و نقض فاحش حقوق بشر و نیز سیاست تخریبی عربستان سعودی، شرکت در جشن های شادی و پایکوبی به همراه اعضای حکومت سعودی درست نیست.

وی افزود که شرکت «اشتاین مایر» در این جشنواره به منزله القای این مطلب است که انگار رابطه با عربستان عادی است در حالی که الان هیچ چیز در حالت عادی قرار ندارد.

این دو نماینده پارلمان آلمان همچنین لغو صادرات تسلیحات آلمان به عربستان سعودی به خاطر وضعیت وخیم حقوق بشر در کشور را خواستار شدند.

وزیر خارجه عربستان قرار است به همراه ملک سلمان پادشاه عربستان این دوره از جشنواره «الجنادریه» را افتتاح کند. عربستان که تلاش می کند جشنواره «الجنادریه» را بزرگ ترین برنامه فرهنگی در منطقه خلیج فارس معرفی کند، امسال با دعوت از آلمان به عنوان مهمان ویژه، غرفه بزرگی را در اختیار شرکت هایی از این کشور قرار داده است.

کد خبر 323923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha