یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر در شهر اشتوتگارت آلمان علیه نژادپرستی و خشونت در قبال پناه جویان دست به تظاهرات زده و در عین حال تعرض به زنان در شب سال نو در کلن را محکوم کردند.

 تظاهرات علیه نژادپرستی در اشتوتگارت آلمان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از برلین، به نوشته «اشتوتگارتر زایتونگ» روز شنبه حدود 7 هزار نفر به نشانه حمایت از پناهجویان و علیه احساسات نژادپرستانه و افزایش افکار مهاجرستیزی پس از وقایع شب سال نو و آزار و اذیت زنان در برخی از شهرهای آلمان، در شهر اشتوتگارت دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات که با فراخوان و هماهنگی انجمن های حمایت از مهاجران و موسسات مربوط به کلیسا برگزار شده بود، تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکارهایی انزجار خود از هرگونه اقدام افراطی علیه پناهجویان ابراز داشته و اعلام کردند که اجازه نخواهند داد نژادپرستان در این شهر جولان بدهند.

دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سال گذشته میلادی در اقدامی بی سابقه یک میلیون و 100 هزار پناهجو را پذیرش کرده و در پی این اقدام اجزاب راست گرا آن را «سیاست درهای باز» نامیده و از آن شدیداً انتقاد می کنند.

گروه های راست افراطی نیز اقدامات نژادپرستانه وسیعی را مخصوصا در شبکه های اجتماعی و اینترنت آغاز کرده و در برخی شهرها پناه جویان و مهاجران مورد ضرب و شتم قرار داده و در بعضی موارد در مناطق جنوب غربی کشور با حمله به اردوگاههای پناهجویان، محل سکونت آنها را آتش زده اند.

صدراعظم آلمان پس از وقایع تعرض به زنان در شب آخر سال در برخی از شهرهای این کشور، به خاطر اینکه بیشتر عاملان تعرض، از بین متقاضایان پناهندگی بوده اند شدیداً تحت فشار و انتفاد قرار گرفته و در عین حال در افکار عمومی نیز تفکر مهاجرهراسی پررنگ تر شده است.

کد خبر 321917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha