همشهری‌آنلاین: دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت بر ضد زنان گفت: زنان و دختران به خاطر جنسیت خود از طرف گروه‌های تروریستی و سرویس‌های امنیتی مورد سو استفاده قرار می گیرند.باید از سوء استفاده گروه‌های تروریستی از زنان جلوگیری کنیم.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در ادامه  اظهاراتش در مقر سازمان ملل به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت بر ضد زنان افزود: زنان و به ویژه زنان جوان ممکن است فریب وعده و وعیدهای گروه‌های تندرو خشن را بخورند. این افراد تندرو سبب گمراهی افراد می‌شوند و مایه ننگ تعالیم دینی هستند که خود را نماینده آن معرفی می‌کنند. در برخی از موارد افرادی که برای حمله‌های انتحاری از آنها استفاده می شوند از بین زنان هستند. ما باید با این واقعیت آزاردهنده مقابله کنیم و تصمیم‌هایی قاطع در این رابطه اتخاذ کنیم.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: زنان قربانی هستند و این در حالیست که آنها می توانند عامل تغییر و اثرات خارق‌العاده باشند. امروز شانزدهمین روز کمپینی است که به جهان درباره آینده‌ای بدون خشونت بر ضد زنان و دختران آگاهی می‌دهد و آن‌را روشن می‌کند و به روز جهانی حقوق بشر منتهی می‌شود.کمپین مرد برای زن هدفش کسب حمایت یک میلیارد مرد از تساوی جنسی و قدرت بخشیدن به زنان است.

در این جلسه همچنین فومزیلیا ملامبو انگچوکا، مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل،به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صداو سیما به نقل از آسوشیتدپرس، هم گفت: خشونت بر ضد زنان و دختران نه تنها یکی از جدی‌ترین موارد نقض حقوق بشر است بلکه یکی از موارد دائمی نقض حقوق بشر در جهان به شمار می‌رود. امسال تمرکز ما بر روی جلوگیری از خشونت جنسیت محور و پیش از آن‌که روی دهد،است.

phumzile mlambo ngcuka

او افزود:ما همچنین بر روی تجارب خود از گذشته و قرار دادن آن در اختیار دیگران تمرکز کرده‌ایم.پایان خشونت بر ضد زنان به تعهد و شکیبایی فوق‌العاده نیازمند است.این یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که ما فرا گرفته‌ایم.
کد خبر 315185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha