همشهری انلاین: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه گفت: جهان باید در برابر گروه تروریستی داعش متحد شود و روسیه نیز می تواند نقش پیشرو در این نبرد داشته باشد.

 دبیرکل سازمان ملل خواستار اتحاد جهان در برابر داعش شد

به گزارش روز یکشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از کوالالامپور، بان کی مون افزود: لازم است جهان برای نشان دادن همبستگی و پاسخ به این دشمن مشترک، با یکدیگر متحد شود و انتظار می رود روسیه نقش پیشرو در این نبرد ایفا کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین در مورد حادثه تروریستی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز صحرای سینا به روسیه تسلیت گفت و افزود که وی با ملت روسیه در مورد این فاجعه ابراز همدردی می کند.

بان کی مون گفت، این افراد (مسافران هواپیما) توسط تروریست ها قربانی شدند و جهان هدف حملات تروریست ها قرار گرفته است.

یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «متروجت» روسیه در سی و یکم اکتبر 2015 ( نهم آبان) که از شرم الشیخ مصر عازم سن پترزبورگ روسیه بود بر فراز صحرای سینا دچار سانحه شد و سقوط کرد.

«الکساندر بورتنیکوف» رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه نیز در این دیدار تائید کرد که سقوط هواپیمای ایرباس 321 این کشور بر فراز شبه جزیره سینا در مصر که جان 224 گردشگر روسی را گرفت، تروریستی بوده است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: هیچ عقیده سیاسی و هیچ رنجی قادر نیست این اقدام دهشتناک را توجیه کند.

بان کی مون و مدودوف برای شرکت در بیست و هفتمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در کوالالامپور پایتخت مالزی به سر می برند.

کد خبر 314702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha