همشهری‌آنلاین: عراق اعلام کرد به علت فعالیت نظامی و حمله‌های هوایی روسیه در سوریه پروازها بین بغداد و شهرهای اربیل و سلیمانیه در شمال این کشور را از امروز دوشنبه دوم آذر به مدت دو روز تعلیق کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم برای حفظ جان مسافران و به علت عبور جنگنده‌های روسیه و موشک‌های کروزی که از دریای خزر شلیک می‌شود و از شمال عراق عبور می‌کند؛ اتخاذ شده است.

 روسیه شلیک موشک‌های کروز و پرواز جنگنده‌های دور پرواز از کشتی‌های جنگی در دریای خزر را از ماه گذشته آغاز کرده است که این هواپیماها و موشک‌ها از ایران و عراق عبور می‌کنند و با طی مسافت حدود 1500 کیلومتر به اهداف مورد نظر در سوریه می‌رسند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از بغداد ،مشخص نشده است که این اقدام عراق نشان‌دهنده پیش‌بینی بغداد درخصوص افزایش این اقدام‌ها در این هفته است یا نه. 

عراق اعلام کرد برای مقابله با تهدید سازمان داعش در زمینه اطلاعاتی و امنیتی با روسیه ، ایران و سوریه همکاری می‌کند.

مسکو از جنگنده های پایگاه‌های دریایی روسیه نیز برای انجام حملات هوایی که می‌گوید بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه درخواست کرده است استفاده می کند.

مسکو می‌گوید هدف اصلی‌اش سازمان داعش است که بخش‌های گسترده‌ای از سوریه و عراق را تصرف کرده است اما با اتهام‌هایی درخصوص حمله به اهداف دیگر از جمله مناطقی که نیروهای مخالف مورد حمایت غرب در کنترل خود دارند مواجه است.

کد خبر 314771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha