شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز شنبه اعلام کرد، جنگنده - بمب افکن‌های نیروی هوایی این کشور ۲۳ موضع حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق را بمباران کردند.

 جنگنده های ترکیه شمال عراق را بمباران کردند

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری ملیت ، این عملیات بامداد شنبه با مشارکت 12 فروند جنگنده اف 16 و 10 جنگنده اف 4 صورت گرفت.

این عملیات ها در مناطق زاپ ،آواشین ،خاکروک ، باسیان و ارتفاعات قندیل در شمال عراق صورت گرفت.

عملیات برون مرزی ترکیه در شمال عراق در حالی ادامه دارد که بغداد این حملات را نقض حاکمیت ملی و تجاوز به خاک خود ارزیابی می کند.

بیانیه ستاد ارتش ترکیه به شمار کشته شدگان در این عملیات ها اشاره نکرده است.

درگیری ها در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه از حدود پنج ماه گذشته آغاز شد.

دولت ترکیه از آن تاریخ به بعد با تعلیق آنچه که فرایند حل مساله کرد نامیده می شد، دوباره با رویکرد امنیتی ولی این بار با شدت بیشتری برای پاکسازی عناصر پ.ک.ک در داخل خاک عراق و از بین بردن مناطق تجمع نیرو و امکانات لجستیکی و مهمات پ.ک.ک در شمال این کشور را شروع کرده است.

بر اساس آمار مقامات دولتی ترکیه در مدت یاد شده حدود 400 نظامی و غیرنظامی و حدود دو هزار مخالف کرد در درگیری های مسلحانه ترکیه و بمبارانهای جنگنده های ترکیه در شمال عراق کشته شدند.

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه گفته است که ارتش ترکیه تا پاکسازی کامل پ.ک.ک و تامین امنیت و نظم اجتماعی در مناطق یادشده به عملیات قهری علیه این گروه ادامه خواهد داد.

کد خبر 314581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha