همشهری آنلاین: سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از پایان "موفقیت آمیز" مرحله اول عملیات بازپس‌گیری شهر رمادی خبر داد و اعلام کرد که به زودی مرحله دوم این عملیات آغاز خواهد شد. سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضدداعش نیز نبرد رمادی را شدید خواند و تاکید کرد، داعش تلفات زیادی را متحمل خواهد شد.

پایان موفق مرحله اول عملیات آزادسازی شهر رمادی عراق

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: مرحله اول عملیات بازپس‌گیری شهررمادی، مرکز استان الانبار با دستیابی به تمامی اهداف تعیین شده، با موفقیت به پایان رسید.

رسول با اشاره به اینکه شهر الرمادی اکنون از تمامی محورها در محاصره است، گفت: با پایان مرحله اول این عملیات، نیروهای امنیتی بیش از پیش به مرکز شهر نزدیک شده‌اند و در حال حاضر دشمن از فاصله دور هدف قرار می‌گیرد. تا به این ترتیب نیروهای آتها متلاشی شده و از پای درآیند.

وی اظهار داشت: همزمان در این عملیات ما با بمب‌ها، خانه‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده در طول مسیر توسط داعش مواجه هستیم که خنثی‌سازی آنها پیشروی یگان‌های نظامی را کند ساخته است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: با پایان این مرحله و از میان برداشتن موانع، راه برای آغاز مرحله دوم عملیات که بیرون راندن اعضای داعش از شهر رمادی است، باز خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت کشور عراق اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش با پخش میلیون‌ها بروشور بر فراز شهر رمادی از ساکنان این شهر خواستند از مراکز تجمع داعشی‌ها دور شوند و در اسرع وقت از طریق محورهایی که توسط دستگاه امنیتی ایمن‌سازی شده، شهر را ترک کنند.

در همین حال استیو وارن، سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضدداعش در گفت‌وگو با رسانه‌های عراقی با اشاره به حضور نزدیک به 3500 نظامی آمریکایی در عراق گفت: نبرد بازپس‌گیری رمادی شدید خواهد بود و انتظار می‌رود داعش در این نبرد متحمل تلفات زیادی شود. طرح آزادسازی با حمایت هوایی ائتلاف انجام خواهد شد.

نیروهای دولتی عراق با حمایت نیروهای داوطلب عمدتا سنی و پوشش هوایی جنگنده‌های ائتلاف در اطراف رمادی پیشروی کرده و برای بازپس‌گیری رمادی آماده هستند.

وارن در پایان از حضور 3450 سرباز و افسر آمریکایی در عراق به منظور آموزشی نیروهای عراقی و کمک به آنها خبر داد.

کد خبر 313523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha