همشهری آنلاین: شبکه خبری المیادین روز دوشنبه اعلام کرد: انگلیس هشت فروند جنگنده خود را برای مشارکت درعملیات ائتلاف ضد داعش به عراق فرستاد و این هواپیماها امروز وارد عراق شد .

شبکه المیادین: انگیس ۸ جنگنده خود را به عراق فرستاد

به گزارش ایرنا ، این هواپیماها از نوع هریر و تورنادو است .

مجلس عوام انگلیس مهرماه سال گذشته به درخواست دولت این کشور برای حضور در ائتلاف نظامی علیه گروهک تروریستی تکفیری داعش رای مثبت داد.

در پی پیشروی و گسترش عملیات نظامی داعش در عراق و سوریه در خرداد و تیرماه سال گذشته، برخی از کشورها تصمیم به مقابله با این گروهک گرفتند.

اواسط تابستان سال گذشته آمریکا یک گروه ائتلافی برای مقابله نظامی با داعش تشکیل داد. کشورهای مختلف که شمارشان به 60کشور رسید ، به صورت هوایی و کمک های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

با وجود چند هزار حمله هوایی این ائتلاف به مواضع داعش، این گروهک همچنان به فعالیت ادامه داده و حتی پس از این حملات ، شهر الرمادی را در عراق نیز به اشغال خود در آورد که این خود نشان داد این ائتلاف در کار خود جدی نیست و به تنهایی و بدون مشارکت کشورهای منطقه نمی تواند داعش را شکست دهد .

داعش ازخرداد ماه سال گذشته تاکنون برخی مناطق را در عراق و سوریه به اشغال در آورده و طی این مدت جنایت های زیادی در این مناطق مرتکب شده است .

این گروهک تروریستی به ساکنان مناطق تحت اشغال خود اجازه خروج نمی دهد ، از آن ها به عنوان سپر انسانی در مقابل حملات نیروهای دولتی استفاده می کند و از سوی دیگر با قوانین خود ساخته خود مشکلات زیادی برای آن ها ایجاد می کند .

اعمال قوانین بسیار سختگیرانه و در تنگنا گذاشتن مردم باعث شده است مردم مناطق تحت کنترل داعش پیوسته از مقام های دولتی برای نجات خود درخواست کمک کنند .

کد خبر 314840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha