همشهری‌آنلاین: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد برای نخستین بار اجازه مشارکت زنان در ماموریت‌های جنگی و عملیات‌های ضربتی را صادر کرده است.

بدين‌ترتيب، نظامیان زن ارتش آمریکا می‌توانند به تفنگداران ویژه ، نیروهای ویژه ارتش و سایر یگان‌های عملیات ویژه بپیوندند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: هیچ استثنایی دراین باره وجود ندارد. به این معنا که اگر زنان در خدمت ارتش دارای قابلیت و توانایی لازم باشند، می‌توانند به این یگان‌ها و عملیات بپیوندند؛ کاری که قبلا امکان پذیر نبود.

این مجوز حاصل سه سال بررسی‌های پنتاگون درباره حضور زنان در عملیات ضربتی است و یک نقطه عطف برای زنان در خدمت ارتش آمریکا محسوب می‌شود.

کارتر ادامه داد، رهبران ارشد در نیروهای دریایی، هوایی و زمینی و همچنین فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا همگی به حضور زنان در خدمت ارتش در یگان‌های ویژه تاکید داشتند. البته تفنگداران ویژه آمریکا اعلام کرده که شغل تیراندازی با سلاح خودکار هنوز مناسب زنان نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نیروهای مسلح آمریکا 30 روز زمان دارند تا برنامه‌های خود را برای ایجاد تغییر در ارتش ارائه کنند و براساس قوانین، ارتش باید کنگره را رسما درباره این تغییرها مطلع کند و پیش از انجام این تغییرها منتظر بماند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که علت صدور اجازه برای حضور زنان در عملیات نظامی و تمامی فعالیت های ضربتی ارتش، باز کردن راه برای دسترسی هر شهروند آمریکایی به نیروهای مسلح و تقویت آن است.

كارتر اعلام کرد:‌ این اقدام براساس شواهد و مدارک و تجربه انجام شده‌است. من مطمئنم که وزارت دفاع آمریکا می‌تواند در احقاق این روند موفق عمل کند.

کد خبر 316041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha