همشهری آنلاین: آمریکا گردان زرهی کاملی راهی سرزمین‌های شرق اروپا خواهد کرد. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن آمده که این اقدام در واکنش به نگرانی‌های متحدان اروپایی از "تهاجم" روس‌ها صورت می‌گیرد.

us military

به گزارش خبرگزاري آلمان؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اعزام واحدهای زرهی به شرق اروپا خبر داد و گفت، قرار است استقرار این واحدها در فوریه ۲۰۱۷ آغاز شود. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژانویه از افزایش بودجه دفاعی برای اروپا خبر داده بود.

متحدان اروپایی آمریکا مدت‌هاست که خواستار تقویت حضور نظامی آمریکا شده‌اند.

الکساندر گروشکو، سفیر روسیه در ناتو در واکنشی سریع گفت، روسیه این اقدام را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. به گزارش خبرگزاری تاس، او به شبکه تلویزیونی "روسیه ۲۴" گفت: «ما ناظران بی‌عمل نیستیم. ما به طور مرتب اقداماتی نظامی را که ضروری می‌دانیم انجام خواهیم داد تا این تقویت حضور نظامی را که هیچ توجیهی ندارد پاسخ داده باشیم.»

قرار است که این گردان با اهداف تمرینی به صورت گردشی در کشورهای مختلف استقرار یابد. پنتاگون محل‌های دقیق استقرار این واحدها را مشخص نکرده است.

اما احتمال می‌رود کشورهایی که با روسیه همسایگی مستقیم دارند شامل کشورهای حوزه بالکان، لهستان، رومانی و بلغارستان در نظر گرفته شده باشند.

قرار است استقرار نیروها تا پایان سال ۲۰۱۷ به اتمام رسیده باشد. در نظر گرفته شده که ۴۲۰۰ سرباز‌، ۲۵۰ دستگاه تانک، خمپاره‌انداز، خودروی زرهی و ۱۷۰۰ خودروی اضافی دیگر عازم اروپا شود.

هر ۹ ماه واحدها تعویض شده و "مدرن‌ترین" تجهیزات به اروپا ارسال خواهد شد.

کد خبر 329012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha