همشهری‌آنلاین: سه مرد بالای ۴۰ سال در ایالات کانزاس آمریکا به اتهام طراحی نقشه برای بمبگذاری در یک ساختمان مسکونی ونیز مسجدی در این ایالت دستگیر شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین سایت بیزنس اینسایدر ضمن اعلام این مطلب به نقل از وزارت دادگستری آمریکا نوشته است: کرتیس آلن و گوین رایت، ۴۹ ساله، و پاتریک یوژین استاین، ۴۷ ساله، برای این حمله مواد منفجره فراهم آورده بودند.

به گفته تام بیل، یک وکیل، عملیات به گونه‌ای طراحی شد که روز بعد از انتخابات آمریکا (نهم نوامبر) این انفجار رخ دهد. آنها عضو یک گروه شبه‌نظامی‌اند که خود را صلیبیون می‌خوانند.

بازپرس‌ها می‌گویند این سه متهم در این باره یک بیانیه هم آماده کرده بودند و نقشه‌شان این بود ساختمانی را منفجر کنند که ۱۲۰ ساکن دارد و بین آنها مهاجران سومالیایی هم بوده‌اند.

طبق گزارش‌ها، نقشه آنها این بوده است که چهار خودرو بمب‌گذاری‌شده در چهار گوشه ساختمان منفجر کنند تا کل ساختمان‌ها در هم شکسته و جمعیت و مردم آن که عمدتا از مسلمانان سومالی مقیم منطقه کانزاس بودند، از بین بروند.

تام بیل، سرپرست دادستانی منطقه کانزاس، گفته است که ماموران پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، هشت ماه درباره این "فرهنگ پنهان نفرت و خشونت" تحقیقات عمیقی کرده‌اند.

در پی انتشار این خبر، شورای روابط اسلامی در آمریکا از پلیس ایالات متحده خواست که حراست از مسجدها را تقویت کنند. این شورا که در چند ماه گذشته و بعد از وقایع سن برناردینو فعال‌تر عمل کرده است از ایجاد موج اسلام هراسی در آمریکا انتقاد کرده است.

نهاد عوض، مدیرعامل این گروه، در بیانیه‌ای گفته است: "از رهبران سیاسی کشورمان و مشخصا نامزدهای سیاسی می‌خواهیم که اسلام‌هراسی فزاینده در کشورمان را محکوم کنند."

کد خبر 349305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha