همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به شانزدهمین اجلاس سراسری نماز، این عبادت پُر طراوت را، دارویی معجزه گر خواندند و به دست اندرکاران این همایش تأکید کردند:

خِرد و هنر و انگیزه را برای شناساندن صحیح نماز بکار گیرید که در این صورت، نماز براستی اوج گیری مؤمن می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن این پیام که توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی صبح پنجشنبه 15 شهریور در شانزدهمین اجلاس سراسری نماز قرائت شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برپائی اجلاس نماز را گرامی میدارم و از ایزد دانا و شنوا درخواست میکنم که آن را کانونی گرمابخش و چراغی روشنگر برای دلهای پاک و با صفای جوانان ما بگرداند و نوای گوشنواز نیایش را در پهنه‌ی کشور ما بگستراند.

نماز، نیاز آدمی است. ما گرفتاران تخته بند زندگی مادّی، به دریچه‌ئی که هوای پاک آزادی را از عالم معنا به ما برساند و دل را از آلودگی و بیخبری برهاند نیازمندیم. بدون این پنجره‌ی روشنی و طراوت، نهاد آدمی، درخشندگی گوهر خویش را از دست میدهد و دل، رنگ و بو و سرشت گِل میگیرد.

اگر نماز را آن گونه که هست بشناسیم، خدا را بر این هدیه‌ی بزرگ که پیامبرانش به ما داده اند، هزاران بار سپاس خواهیم گفت.

شما بر پا دارندگان این گردهمائی که کوشش ارجمندتان پوشیده نیست، همّت خویش را بر آن بگمارید که نماز را به درستی بشناسانید. این از هر بخشنامه و دستور و فرمانی کارسازتر است. دلها با جویائی معنویت سرشته شده اند، شما این راه راست، این داروی معجزه گر، و این پنجره‌ی دلگشا را به آنان نشان دهید. این است آنچه نماز را همگانی و آن را با حال و حضور و شور و شیدائی همراه میسازد، و این سخنان والا را معنی می کند، که:
الصلاه معراج المؤمن – نماز اوجگیری مؤمن است.
الصلاه خیر موضوع، من شاء استقلّ و من شاء استکثر

نماز بهترین نهاده‌ی دین است، هر که خواهد کم و هر که خواهد بیش، بهره از آن میگیرد.
و برای این کار بزرگ، ناگزیر باید هم خِرد و هم هنر و هم انگیزه به کار گرفته شود.
از خداوند متعال توفیق روزافزون برای همه‌ی شما مسألت میکنم.

والسلام علیکم و رحمه الله
سیدعلی خامنه‌ای
14/شهریور ماه/1386

کد خبر 30764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز