همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: با صدور قطعنامه‌های زنجیره‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران کاری به پیش نمی‌رود.

به گزارش ایرنا وی در خطبه دوم نماز جمعه اول تیر تهران از سرگیری مذاکرات ایران و اروپا در باره پرونده هسته‌ای را حرکتی رو به جلو دانست و اظهار داشت: تنها راه‌حل این مساله مذاکره است و مذاکرات معقول و منطقی نتیجه‌بخش است.

وی خطاب به اروپاییها گفت: شما چند بار فریب آمریکا را خورده‌اید. در گذشته مذاکرات را قطع و قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را صادر کردید اما هیچ چیز بدست نیاوردید.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: اگر عقلی در بین حاکمان اروپا وجود دارد باید این واقعیت را بپذیرند که این قطعنامه‌های زنجیره‌ای کاری را به پیش نمی‌برد .

خاتمی تصریح کرد: اگر مذاکرات منطقی و معقول در مسیر خود به پیش برود، نتیجه خواهد داد و مطمئنا نگرانیها نیز رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: هر بار که مذاکرات ایران با اروپاییها از سر گرفته می‌شود، جنگ روانی آمریکا نیز آغاز می‌گردد.

وی سپس به اظهارات اخیر جرج بوش رییس جمهوری آمریکا در مورد ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بوش اخیرا در اظهاراتی گفته که برای مقابله با ایران همه گزینه‌ها بویژه گزینه نظامی را روی میز دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رییس جمهوری آمریکا باید بداند که ملت ایران هم برای مقابله با آمریکا همه گزینه‌ها از جمله زدن تودهنی محکم به آمریکا را روی میز دارد.
خاتمی در ادامه سخنانش اعطای نشان شوالیه به سلمان رشدی را به معنای رویارویی با یک میلیارد و ‪ ۵۰۰‬هزار مسلمان در جهان ارزیابی کرد.

وی گفت: دولت پیر و فرتوت استعمارگر انگلیس که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند به یک عنصر مفلوک و ورشکسته که به مقدسات بیش از یک میلیارد و ‪ ۵۰۰‬هزار مسلمان اهانت کردو نشان اهدا می‌دهد.

وی با طرح این پرسش که آیا "حقوق بشر و تمدن شما این است ؟"، اضافه کرد: دولت پیر و فرتوت انگلیس باید بداند که دوره امپراطوری آنها گذشته است. آنها حالا نوکر حلقه به گوش آمریکا هستند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: موج خیزش اسلامی در دنیا شروع شده است و در این شرایط بالاترین مدال انگلیس را به یک عنصر مفلوک داده‌اند که هیچ هنری ندارد.

خاتمی با بیان اینکه "دنیای اسلام در مقابل این موضوع یکپارچه در خروش است"، اظهار داشت: در ایران اسلامی نیز فتوای انقلابی امام خمینی (س) در مورد سلمان رشدی همچنان زنده و غیرقابل تغییر است.

وی تاکید کرد: انگلیسیها باید بدانند که صد در صد بازنده میدان هستند.

کد خبر 24825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز