همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران سهمیه‌بندی بنزین را به نفع مردم، نظام و مملکت دانست و گفت: این سرمایه عظیم نفتی باید صرف سازندگی کشور شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله جنتی که در آیین نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، با بیان اینکه موضوع سهمیه‌بندی بنزین سال‌ها مورد تاکید همه مسئولان نظام بوده است، گفت: باید این کار می‌شد، هرچند شیوه اجرا، وضعیت خودش را دارد.

جنتی با بیان اینکه سهمیه‌بندی بنزین نخستین تجربه در این زمینه بوده است، به‌وجود آمدن برخی ناراحتی‌ها را طبیعی خواند و خاطرنشان کرد که این عوارض به تدریج از بین خواهد رفت.

ضرورت حمایت از دولت

خطیب جمعه تهران با اشاره به سالروز سوم تیر و حماسه پیروزی دکتر محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم، تصریح کرد که احمدی‌نژاد از متن مردم برخاسته است.

وی سوم تیر را خط بطلان بر دیدگاه کسانی دانست که گمان می‌کردند انقلاب تمام شده است.

آیت‌الله جنتی بابیان این نکته که احمدی‌نژاد بدون حمایت گروه‌های سیاسی بلکه با پشتیبانی مردم روی‌کار آمده‌است، به حمایت‌های مکرر رهبر معظم انقلاب از دولت نهم اشاره کرد و گفت: دولت می‌خواهد کار کند، بنابراین باید کمکش کرد.

دبیر شورای نگهبان بااشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مبنی‌بر هماهنگ بودن قوای سه‌گانه، تاکید کرد: دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید به همدیگر کمک کنند.

با مفسدین بزرگ برخورد کنید


آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، از قوه قضاییه خواست که با مفسدین بزرگ برخورد کند.

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، شهید بهشتی را یک الگو توصیف و تاکید کرد که راه بهشتی باید ادامه یابد.

جنتی با اشاره به اینکه مفسدین بزرگ معمولاً با دم‌کلفت‌ها هستند، از مسئولان قضایی خواست که در زمان برخورد قانونی با مفسدان، به توصیه‌ها و تلفن‌ها گوش ندهند.

خطیب جمعه تهران گفت: رابطه مفسدان بزرگ با دم‌کلفت‌ها بخاطر این است که اگر گرفتار شدند، این افراد دم‌کلفت، سفارش آنها را بکنند.

جنتی یادآور شد که این اتفاق در مورد مسایل سیاسی نیز می‌افتد و حتی نمی‌گذارند که یک فرد مجرم چند روز در زندان باشد و هنوز بازجویی‌ها تمام نشده، تلاش می‌کنند که فرد مجرم آزاد شود.

امام جمعه موقت تهران از اطاله دادرسی نیز انتقاد کرد و از دستگاه قضایی خواست که با سرعت و قاطعیت عمل کند.

اقدام ضد اسلامی انگلیس

امام جمعه موقت تهران همچنین‌به اعطای نشان شوالیه توسط ملکه انگلیس به سلمان رشدی مرتد اشاره کرد و این امر را نمونه‌ای از اقدامات ضداسلامی انگلیس برشمرد.

آیت الله جنتی ضمن ابراز امیدواری برای اجرای حکم امام خمینی (ره) در مورد رشدی، گفت: نتیجه این اقدام انگلیس این است که در نزد ملت‌های جهان بیشتر منفورتر می‌شود و به دلیل همین اقدامات است که آمریکا و انگلیس منفورترین دولتها در میان کشورهای پیشرفته هستند.

خطیب جمعه تهران همچنین از بروز اختلاف در میان گروه‌های فلسطینی ابراز تأسف ولی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به اهداف خود نخواهد رسید.

آیت‌الله جنتی ایجاد تفرقه در میان فرقه‌ها در عراق و لبنان را از دیگر توطئه‌های استکبار دانست و از ملت‌های این کشورها خواست که هوشیاری خود را حفظ کنند.

کد خبر 25369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز