همشهری آنلاین: آیت‌الله جنتی خطیب جمعه تهران با اشاره به آغاز به کار دوره جدید شوراها گفت: اعضای جدید شوراهای شهر نباید به اختلافات روی بیاورند چون این گونه اقدامات مردم را از رأیی که داده‌اند، پشیمان می‌کند.

به گزارش مهر آیت الله احمد جنتی که در خطبه های نماز جمعه 14 اردیبهشت تهران سخن می گفت، با اشاره به آغاز به کار سومین دور شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور، خطاب به منتخبان خاطرنشان کرد: مردم در قبال رایی که دادند، انتظار خدمت رسانی دارند لذا باید در این باب نهایت تلاش خود را به کار گیرید.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای همسایه عراق در شرم الشیخ ، اقدامات کشور های غربی را در مورد عراق دخالت در امور سایر کشورها ارزیابی کرد و اظهار داشت: کشورهای غربی می خواهند تا آنجا که امکان دارد حکومتی را روی کار بیاورند که مهره آنان باشد.

آیت الله جنتی با بیان اینکه مردم عراق نیازی به قیم ندارند، گفت: چنانچه دولت عراق در برقراری امنیت در این کشور ناتوان است می تواند از همسایگان خود کمک بگیرد و ایران آماده است تا به آنان کمک کند.

خطیب نماز جمعه تهران شرکت ایران را در این اجلاس بسیار به جا توصیف کرد و افزود: مقامات ما باید تلاش کنند تا آنجا که می توانند، مسیر اجلاس شرم الشیخ را به سمت دیگری هدایت کنند تاغربیها نتوانند به مقاصد سوء خود جامه عمل بپوشانند.

آیت الله جنتی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که این روزها در حال برگزاری است، گفت: به وزیر ارشاد توصیه کرده ام کتابهایی که در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود ارزنده و مفید باشد و در غیر این صورت باید جلوی عرضه کتابهای غیر مفید گرفته شود.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اجرای طرح امنیت اجتماعی  خاطرنشان کرد: برخی نویسندگان برای اجرای این طرح نباید به همه برچسب زده و دروغ بگویند.

وی ادامه داد: در همه دنیا برای اجرای قوانین کار فرهنگی انجام می شود و در عین حال برخورد اجرایی و قاطع با خاطیان در محکمه عدل صورت می گیرد، لذا امکان ندارد جامعه ای را بتوان فقط با فرهنگ اصلاح کرد چرا که برخی تربیت پذیر نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز معلم و کارگر این روز را به این دو قشر تبریک گفت و اظهار داشت: معلمان و کارگران دو رکن اساسی جامعه هستند و چنانچه خدمت کنند سازنده خواهند بود و در غیر این صورت می توانند جامعه ای را ویران کنند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به ایام بزرگداشت شهید مطهری خاطرنشان کرد: در باب شهید مرتضی مطهری هر چه بگویم کم است چرا که او شاگرد آیت الله بروجردی و همچنین شاگرد فقهی و فلسفی علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) بود و آثار ارزشمندی از وی به یادگار مانده است.

آیت الله جنتی در خطبه های اول خود با اشاره به موضوع عدالت و مبارزه با ظلم و زور به دو پیمان حلف الفضول و حلف المطیبین دردوران پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد افزود: حضرت محمد (ص) در زمان جوانی در این دو پیمان که نشانه ای از مبارزه با ظلم و زور بود شرکت کردند.

کد خبر 21143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز