هشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز روز جمعه یازده خرداد اظهار داشت: هرچه فساد ،ناامنی و انفجار در عراق هست ، شما (آمریکا) شریک اینها هستید و اگر می‌خواهید امنیت در این کشور برقرار شود ، باید آن را تخلیه کنید

به گزارش ایرنا، آیت‌الله "احمد جنتی" افزود: اگر شما (آمریکا) مدعی دمکراسی هستید ، که دروغ می‌گویید ، مردم عراق حکومتی را انتخاب کرده‌اند و این حکومت باید کشور را اداره بکند و شما باید این کشور را بدست مردمشان بسپارید .

وی تصریح کرد: اگر شما(آمریکا) از عراق خارج شدید، ما هم کمک می‌کنیم در برقراری امنیت و طولی نمی‌کشد که مردم بتوانند نفس راحتی بکشند .

دبیر شورای نگهبان در خصوص مذاکره نمایندگان ایران و آمریکا در عراق گفت : ما از اصول خود عدول نکردیم و آن موضع به قوت خود باقی است .

وی اظهار داشت: آنها(آمریکا) با اصرار به شکل رسمی و غیر رسمی خواستار انجام مذاکره شدند و نخستین جلسه آن برگزار شد.

جنتی افزود: دشمنی ما با آمریکا و آمریکا با ما کماکان وجود دارد و این مساله شخصی نیست و بر سر اصول دعوا داریم .

آیت الله جنتی اضافه کرد: ما معتقدیم عدالت باید حاکم باشد ، زور و ظلم نباشد و لازم است مظلوم مورد حمایت قرار بگیرد .

وی یادآورشد : شما(آمریکا) در فلسطین بیگناهان را به قتل می‌رسانید، بر حزب الله فشار می‌آورید ، هر روز ایجاد فتنه می‌کنید ، اموال مردم را تصاحب می‌کنید ، چرا در جهان اسلام تفرقه ایجاد می‌کنید ؟

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نماز به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت : حرکت از قم شروع شد و روز به روز گسترش یافت و امروز سراسر دنیا را دربرگرفته و خاموش شدنی نیست .

وی افزود: قیام امام (ره) برای خدا بود و از ملامت ملامت گران نیز هراسی نداشت .

آیت الله جنتی اضافه کرد: امام (ره) توکل به خدا داشت و با قدرتهای زمان درگیر شد و نه شاه و نه قدرتهای حامی او نتوانستند مانع حرکت امام (ره ) شوند ، چون قدرت الهی حامی او بود.

وی تصریح کرد: امام (ره) بعد از معصومین (ع) یگانه است و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا بکند که حرکت انبیایی داشته ، زیرا عمق و گسترش حرکت امام (ره) قابل مقایسه با حرکت‌های اسلامی در سایر نقاط نیست.

خطیب جمعه تهران به مناسبت سالگرد تشکیل مجلس شورای اسلامی در هفتم خرداد نیز گفت : در دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری ،ایشان رهنمودهایی ارایه کردند ، از جمله اینکه حرکت در جهت حمایت از محرومین و مستضعفین را مورد تقدیر قرار دادند .

وی افزود: نمایندگان به فکر خود نباشند ، بلکه به آینده مردم ،اسلام و انقلاب بیندیشند .
آیت الله جنتی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان گفت: آنان در مدت کوتاه باقی مانده دوره خود چند مصوبه بسیار قوی و کلیدی مانند اصل ‪ ۴۴‬ارایه کنند تا بتوانند افتخاری از خود برجای بگذارند.

وی در بخش دیگری از خطبه دوم در زمینه برقراری امنیت و عدالت در داخل کشور اظهار داشت: سالهای سال یک بی‌تفاوتی‌هایی در رابطه بود و یک عده‌ای مانند قاچاقچی ها، اراذل و اوباش اقتدار نظام را زیر سوال بردند و آنها معتقد بودند ، قدرت دست ماست .

وی گفت : مردم قدرت شکایت از این افراد را نداشتند و امنیتشان هم گرفته شده بود ، به افرادی که اینها را شناسایی و دستگیر کردند باید آفرین گفت ، زیرا مردم امنیت پیدا کردند .

آیت الله جنتی در ادامه افزود: برخی از افراد با چهره‌های نامناسب در جامعه خود را به نمایش می‌گذاشتند که این امر دهن کجی به نظام بود و اینها عملا جوانان را به فحشا می‌کشاندند.

وی اضافه کرد: در برخورد با مسایل مذکور ، یک زبانها و قلمهایی به دولت خرده‌گیری می‌کنند، تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند و بمباران تبلیغاتی می کنند ، یک عده از این روزنامه‌ها که معلوم نیست آیا دلارهای آمریکا کار می کنند یا کج اندیشی آنها کار می‌کنند.

خطیب جمعه تهران ، خطاب به گروه یادشده ، گفت : خجالت بکشید ،انصاف داشته باشید ، حتی اگر دشمن هم کاری درست انجام دهد ، در قبال آن انصاف داشته باشید، تخریب نکنید، برخورد با افراد مذکور کاری مردمی است و به نفع مردم است.

وی دربخش دیگری در خصوص سوء استفاده‌های بانکی گفت : قاچاقچی و غیر از آن که با زدوبند با بانکها تسهیلات کلان می‌گیرند و بالغ بر هزارها میلیارد تومان براساس آنچه که در روزنامه‌ها نقل می‌شود ، شهرام جزایرهای متعدد دارد پیدا می‌شود.

دبیر شورای نگهبان از قوه قضاییه خواستار برخورد با مساله سوء‌استفاده‌های بانکی شد و گفت : این خواست مردم است که جلوی این مساله گرفته شود.

کد خبر 23386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز