همشهری آنلاین: خطیت جمعه تهران تاکیدکرد: استراتژی آمریکا و انگلیس و هم پیمانان آنها در منطقه برای مقابله با خیزش اسلام، اختلاف‌ افکنی بین شیعه و سنی است و انسجام اسلامی گامی بلند در جهت مقابله با این توطئه است.

به گزارش مهر آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه های نماز(10 فروردین) اظهار داشت : اتحاد ملی با شعار شکل نمی گیرد و مولفه هایی چون دین، ولایت فقیه، خط امام، قانون اساسی و دفاع از منافع ملی و در یک کلام هویت اسلامی و ایرانی می طلبد.

وی که در خصوص نامگذاری سال 86 بعنوان سال اتحاد ملی وانسجام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری سخنرانی می کرد ، ادامه داد : انسجام اسلامی آرمان قولی و عملی ائمه اطهار( س) است و معنای آن دست برداشتن ازعقیده حق خود نیست بلکه آن است که همچون گذشته و بر اساس آموزه های دینی ، به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی و حقوق همدیگر را رعایت نماییم.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی را بعنوان بزرگترین عید ملی و مذهبی ایرانیان مسلمان خواند و تصریح کرد : این روز بزرگ که به سلطه شیطان برای همیشه پایان داد و حکومت مستضعفان را ایجاد کرد ، باید به جد بزرگ داشته شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد : امروزجمهوری اسلامی درمردم سالاری دینی عینیت یافته و جمهوریت و اسلامیت بعنوان دو بال و رکن اساسی این نظام مقدس از یکدیگر تفکیک ناپذیر شده اند.

آیت الله خاتمی در خصوص استقلال نیزتوضیح داد : در طول تاریخ ایران متاسفانه دولتمردان برده اجانب بودند اما 28 سال پیش با عنایت خداوند نظامی شکل گرفت که ایران عزیز را مستقل وعزت مند کرد و این استقلال زیبا که سبب شده ابرقدرتها نتوانند به ملت ما زور بگویند، در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود.

وی با اشاره به لزوم بهره مندی و استفاده صلح آمیز ازانرژی هسته ای توسط ملت ایران تاکید کرد " اصرار بر این موضوع مبتنی برشعار استقلال و صدور قطعنامه های زنجیره ای توسط شورای امنیت برای بخشش کردن این استقلال است که البته هیچ تاثیری در اراده ملت برای پاسداری از حقوق مسلم خود ندارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در آغاز سال جاری خطاب به دنیای استکبارگفت : که در مصاف با منافع ملی ایرانیان بازنده میدان خواهند بود و اگر بخواهند در برابر دین ما بایستند، در برابر همه دنیای آنها خواهیم ایستاد و در این مسیر تمام توان و ظرفیت خود را برای ضربه زدن به آنها بکار خواهیم بست.

خطیب جمعه تهران همچنین درخطبه دوم نمازازدستگاه قضایی که با اقدامی شایسته مبادرت به بازگرداندن شهرام جزایری مفسد بزرگ اقتصادی به کشورکردند و سبب عزت مندی و آبروبخشی به نظام اسلامی شده اند تقدیر کرد.

آیت الله خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران به ادامه بحث خود در زمینه اخلاق اسلامی پرداخت و تصریح کرد : روح اخلاق اسلامی آن است که در این مکتب انسانهایی که بر نفس خود امین بوده وفرمانده آنها خداوند متعال است، رشد می کنند.

کد خبر 18491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز