جمعه ۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

امام جمعه موقت تهران در آستانه میلاد پربرکت حضرت علی(ع) وی را "انسان منحصر به فردی " دانست که همه باید تا آنجا می‌توانند به او اقتدا کنند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله" احمد جنتی" در خطبه اول نماز جمعه تهران ماه رجب ، ماه میلاد حضرت علی(ع) و حضرت جواد الائمه (ع) را پراز خیرو برکت، ایام اعتکاف، روزه و دعا برای رفع مشکلات جامعه عنوان کرد.

وی بااشاره به‌اینکه حضرت علی( ع) از آغاز تولد تا پایان عمر یک انسان خدایی، استثنایی و بی‌نظیر بود، افزود: تولد ایشان در خانه کعبه بی‌سابقه بود و ایشان از مادری ( فاطمه بنت اسد) متولد شد که بعد از خدیجه دومین زنی بود که مسلمان شد.

جنتی حضرت علی(ع) را کسی توصیف کرد که از ‪ ۱۰‬سالگی( به قول برخی ‪۱۳‬ سالگی) در رکاب پیامبر اسلام، درتمام خطرها، سفرها باایشان و همه وجودش جذب پیغمبر (ص) بود.

خطیب جمعه تهران باشاره به اینکه دنیا اکنون علی( ع) را کم دارد ، بر شناخت بیشتر وی تاکید کرد و افزود: علی( ع) مردی بود که هر سوالی از وی می‌شد پاسخ می‌داد و اگر پنج سال حکومت وی نبود، اسلام در ابعاد حاکمیت و سیاست و حکومت اسلامی شناخته نمی‌شد.

وی ضمن بیان اینکه حضرت علی( ع ) در دوران حکومت خود به عملکرد تمام زیردستان خود آگاهی و آنها رابه‌دقت زیر نظر داشت، افزود: امروز علت اینکه ما باوجود کار زیاد و قابل تقدیر، بسیار عقب هستیم،این است که باید آن قله را دید و در نظر گرفت که با آن نقطه چقدر فاصله داریم.

جنتی تصریح کرد، حضرت علی(ع) همیشه به عمل به قانون تاکید داشت و به هرچه صلاح می‌دانست عمل می‌کرد. علی (ع) می‌فرمودند اگر کسی در زمان معصیت و نافرمانی به خدا سکوت کند، خداوند از او راضی نخواهد بود.

خطیب جمعه تهران افزود: برای حضرت علی(ع) اجرای جزای خطا در مورد دوست و دشمن فرقی نداشت و هر کس گناهی می‌کرد باید جریمه آن را تحمل می کرد.

کد خبر 27564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز