همشهری‌آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه نگرانی‌های آمریکا را درباره حضور نظامی روس‌ها در سوریه به گفته واشنگتن، بی پایه و اساس دانست.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود از نگرانی‌های واشنگتن درباره تشدید ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در سوریه به خاطر حضور نظامی روسیه خبر داده بود.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ورود کشورش به عملیات نظامی علیه داعش را رد کرد: ما گزینه‌های متعددی را مدنظر داریم اما تاکنون اعزام نیروهای روسی به سوریه در دستور کار قرار نگرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تماس تلفنی اخیر میان وزرای امور خارجه این کشور و آمریکا به ابتکار جان کری انجام شده و در آن به دغدغه‌های آمریکا درباره ورود نظامی روسیه به سوریه اشاره‌ای نشده است.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای روسی خود در خصوص گزارش‌های منتشر شده درباره حضور نظامی روسیه در سوریه گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است : دو طرف درباره ابعاد مختلف وضعیت سوریه و اهداف مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی گفت‌وگو کرده‌ و بر همکاری میان مسکو و واشنگتن در حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای پیشبرد فرآیند حل سیاسی بحران سوریه تاکید كرد‌ه‌اند.

کد خبر 306374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha