همشهری‌آنلاین: تعدادی از رهبران کشورهای مختلف و نیز دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در مراسم هفتادمین سال‌روز پیروزی چین بر ژاپن در جنگ جهانی دوم به این کشور سفر خواهد کرد. این مراسم پنج‌شنبه ۱۲ شهریور برگزار می‌شود.

china۷۰

30 نفر از سران کشورها از جمله ولاديمير پوتين ،رئيس‌جمهور روسيه و پارک گئون های، رئیس‌جمهور کره جنوبی، نمایندگانِ دولت‌های 19 کشور و رؤسای 10 سازمان بین‌المللی از جمله بان کی مون ،دبیر کل سازمان ملل نیز در این مراسم شرکت خواهند داشت.

به گزارش گاردين،با اعلام حضور بان كي مون در اين مراسم،ژاپني‌ها از او انتقاد كردند اما دبيركل سازمان ملل اين انتقاد را مردود دانست و گفت بايد از فداكاري چين در طي آن سال‌ها قدرداني كرد.

رؤسای‌جمهور تاجیکستان، قرقیزستان و بلاروس نيز شامگاه سه‌شنبه وارد شهر پکن شدند .

این مراسم در کنار رژه نیروهای ارتش چین، قرار است روز پنجشنبه 12 شهريور برگزار شود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز چهارشنبه 11 شهريور به دعوت رسمي شي جينپينگ،همتاي چيني‌اش به چين مي‌رود.

اوشاقف گفت: احتمال می رود پوتین و لی ککیانگ،نخست‌وزير چين درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، و چشم انداز تعمیق همکاری در چارچوب سازمان ملل، گروه 20، سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز تبادل نظر کنند.

یوری اوشاكف ، مشاور بلندپایه سیاست خارجی رئیس‌جمهور روسیه در جمع خبرنگاران گفت: پوتین در سفر دوروزه خود به چین با همتای چینی خود و سران کشورهای دیگر به طور دوجانبه دیدار خواهد کرد.

دو طرف همچنین به بحث درباره طرح جاده ابریشم چین برای متصل شرق به غرب، و همچنین طرح مسکو برای تاسیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهند پرداخت.

پوتین در چارچوب این سفر، فردا با رؤسای جمهور ونزوئلا، لائوس، جمهوری چک دیدار خواهد کرد. به گفته اوشاكف، پوتین و نیکلاس مادورو، همتای ونزوئلائی او،درباره گام های عملی برای تقویت همکاری در زمینه تجاری و اقتصادی تبادل نظر خواهند کرد.

پوتین در گفت‌وگو با چومالی سایاسونه، رئیس‌جمهور لائوس، توجه خود را به جنبه‌های اصلی روابط دوستانه و دیرینه دو کشور و توسعه همکاری های راهبردی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام معطوف خواهد کرد.

گفت‌وگوهای رئیس‌جمهور روسیه با میلوس زمان ، رئیس‌جمهور چک نیز معطوف به همکاری های دو کشور در زمینه اقتصادی، تجاری، فرهنگی، و انرژی و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، این دیدارهای دوجانبه پس از برگزاری رژه نظامی و استقبال رئیس‌جمهور چین از پوتین آغاز خواهد شد.

کد خبر 305882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha