گروه حوادث: مرد معتاد، به انگیزه‌ای مبهم، کودک خود را به پارکی درنزدیکی خانه برد و به قتل رساند.

در جریان بازجویی از این پدر جنایتکار، بازپرس دادسرای جنایی خواستار برخورد جدی‌تر با متهمان پرونده‌های فرزندکشی شد.

مردمعتاد مقابل حسین اصغرزاده، قاضی ویژه قتل دادسرای جنایی تهران نشسته بود ، او 72ساعت قبل در اقدامی جنون آمیز پسربچه 7ساله خود را به قتل رسانده و ساعاتی پس از ارتکاب جنایت، خود را تسلیم کرده بود.

چرا  دست به این جنایت زدی؟

«معتاد بودم، نمی خواستم فرزندم هم مثل من یک آدم بدبخت وبیچاره شود، من مانده بودم و 2 بچه، نفهمیدم چه طور شد پسرم و دختر 4 ساله‌ام را به پارک بردم و در آنجا یک دفعه پسرم را خفه کردم.» این ادعای مرد معتاد در جلسه بازجویی بود.

اما در حالی که وی سعی می‌کرد وانمود کند، از قتل کودک خردسالش پشیمان است ، همسر او  با صورتی اشک آلود به بازپرس اصغرزاده گفت: این جنایت یک قتل اتفاقی نیست، این مرد از یکسال قبل نقشه قتل من و فرزندانمان را کشیده بود.

او مدتی قبل هم  با بازگذاشتن گاز سعی کرد من و دو کودکمان را به قتل برساند، اما ناکام ماند، ولی این دفعه وقتی من از دست شکنجه‌ها و آزار و اذیت های او به خانه پدرم رفتم ، پسر 7 ساله‌امان را قربانی نقشه سیاه خود کرد.

برخورد قانونی با والدین کودک ‌آزار

بازپرس حسین اصغرزاده با اشاره به این پرونده فجیع در گفتگویی با همشهری گفت: طبق ماده 220 قانون مجازات اگر پدر یا جد پدری مرتکب قتل فرزندش شود، قصاص نخواهد شد و  برطبق درخواست مادر به وی دیه تعلق می گیرد، اما اکنون با افزایش این جرم زمان آن رسیده که  برخورد جدی تری با این جنایتکاران خانوادگی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه  از ابتدای امسال تاکنون 5 مورد پرونده فرزند کشی تنها به شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی پایتخت ارسال شده گفت: صدور مجازاتی بیش از آن که در قانون و شرع  تعیین شده، ممکن نیست، اما چون این مسئله از احکام ثانویه محسوب می شود علما و فقها می‌توانند با توجه به مقتضیات زمان و مکان، تغییراتی دراین احکام ثانویه ایجاد کنند و با افزایش حکم تادیبی برای این گونه والدین، مجازات سنگین تری برای آنها در نظر گرفته شود.

قانونی برای برخورد با کودک آزاران

بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی پایتخت در ادامه  گفت: درحال حاضر ما برای برخورد با والدین کودک آزار، اختیاراتی که در قوانین برخی کشورها وجود دارد را نداریم، اما اگرموارد کودک آزاری اعلام شود دادستان می تواند راسا اقدام کرده و دستور بازداشت چنین والدینی  را صادر کند و موضوع ازطریق سیستم قضایی بررسی خواهد شد.

حسین اصغرزاده  افزود: با توجه به افزایش چنین جرایمی، به نظر می رسد زمان برخورد جدی تربا این گونه متهمان فرارسیده  و در این زمینه قانونگذاران باید قوانینی برای برخورد شدیدتر با این متهمان را تصویب نمایند.

کد خبر 30330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز