همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحولات کشور و جهش در دستیابی به انرژی هسته‌ای و توسعه فعالیت‌های زیربنایی با تکیه بر سیاست‌های مصوب رهبری انقلاب شکل گرفته‌است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی پنجشنبه شب(هشتم شهریور) در دیدار با جمعی از تشکل‌های اصول‌گرای مشهد در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی افزود: انقلاب اسلامی مراحل مهم و دشواری را در طول ‪ ۲۸‬سال پشت سر گذاشته و در این میان امام (ره) طلسم صدها ساله طاغوتیان را با محوریت دینی شکست.

وی با اشاره به دوران بعد از جنگ گفت: دوران سازندگی زمانی آغاز شد که براثر جنگ بیشتر منابع زیربنایی ما از بین رفته بود و با کمک نیروهای متعهد و فعال کشور طی این دوران ساخته شد.

وی در زمینه اجرای سند چشم انداز بیست ساله هم افزود: از حدود دو سال قبل اجرای این سند با ارزش که به تائید رهبر انقلاب اسلامی رسیده آغاز شده و انشاء‌الله کشور را بسوی تمدن بزرگ اسلامی پیش خواهد برد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز شاخص‌هایی تعریف شده که هر سال ایران را گامی به جلو می‌برد.

وی در این میان اجرایی شدن اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی را یکی از مصوبات این سند خواند و گفت: اخیراً با واگذاری بخشی از بنگاه‌های اقتصادی دولت به‌بخش خصوصی اجرای این اصل هم شروع شده است که تحقق کامل آن در توسعه کشور موثر خواهد بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد : باید در زمینه فعالیت‌هایی که در بخش‌های عمران، آبادانی و توسعه طرح‌های زیربنایی کشور انجام می‌شود به افکار عمومی اطلاع‌رسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای کشور نباید طلبکارانه و خصمانه بلکه باید دوستانه باشد گفت: اگر غیر این باشد دشمنان داخلی و خارجی سوء‌استفاده خواهند کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام علی عسگری نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مجموعه نظام باید با رضایتمندی مردم همراه باشد و از این‌رو باید تلاش کنیم که عدالت در جامعه حاکم و معیشت مردم تامین شود.

کد خبر 30186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز