همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مسوولان خانه احزاب گفت: کسانی که این روزها مخالفت با تحزب را به امام نسبت می‌دهند، به اندیشه‌های متعالی آن پیر فرزانه جفا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر به‌ویژه در روز عید سعید فطر گفت: همه‌ جریان‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی باید توجه داشته باشند که وحدت ملی با بدگویی‌ها و تضییع حقوق دیگران به دست نمی‌آید و تبلیغاتی کردن عیوب شخصی افراد با اهداف انتخاباتی دقیقا خلاف ملزومات رسیدن به یک وحدت ملی منسجم است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف افزود: تکوین نظام ما با مردم بود که با راهنمایی‌های انفاس قدسیه امام، حماسه‌ی انقلاب اسلامی ایران را در تاریخ معاصر خلق کردند و تداوم آن نیز غیر از این نخواهد بود.

وی با بیان نمونه‌هایی از نقش و حضور مردم در کشورهای مختلف دنیا گفت: واکنش گروه‌های مردمی به حوادث مختلف جهانی، شجاعانه و مسوولیت‌شناسانه است؛ در حالی که دولت‌ها به خاطر برخی ملاحظات همیشه مواضع محافظه‌کارانه می‌گیرند.

هاشمی رفسنجانی تحزب را راهی منطقی برای نیل به مردم‌سالاری در هر کشور دانست و گفت: احزاب وسیله تشکل مردم هستند و می‌توانند وسیله بقای حکومت‌ها در نظام‌های دموکراتیک باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت انتخابات در حکومت‌ها گفت: یکی از راه‌های مشورت با مردم در حکومت‌داری که در قرآن نیز بر آن تاکید شده، انجام انتخابات است که انقلاب اسلامی در طول سال‌های پیروزی ثابت کرد که بیشترین مشورت را با مردم داشته است.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: بر این اساس هر قدر در انتخابات آزادی و سلامت را مراعات کنیم، در تحکیم نظام تاثیر مستقیم گذاشته‌ایم.

وی افزود: کوچک‌ترین تخلف در انتخابات ضدعدالت است و در نظام اسلامی ما که تصریح قانون اساسی است، تخلف از قانون، خلاف شرع و گناه محسوب می‌شود.

هاشمی رفسنجانی، هم‌چنین تلقین این اندیشه را که «رای مردم تاثیر ندارد» برافروختن آتشی در خرمن انقلاب اسلامی دانست که دودش به چشم همه می‌رود.

وی گفت: احزاب می‌توانند مردم را نسبت به نقش و اهمیت حضور خویش در صحنه‌ها، آموزش دهند و نفی احزاب که مقدمه‌ای برای نادیده گرفتن مردم است، هیچ نفعی برای نظام ندارد.

هاشمی رفسنجانی گفت: تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم وظیفه‌ ملی و اسلامی است؛ چرا که اعتبار حکومت‌ها در جهان کنونی بستگی مستقیم به حاصل مشارکت سیاسی مردم دارد.

در آغاز این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تبریزی رییس خانه احزاب و آقایان مرتضوی کیاسری، ابراهیم امینی، میرمحمدی و یحیوی و خانم فاطمه راکعی از اعضای کمیته‌های مختلف شورای مرکزی و چند تن از دبیران کل و مسوولان احزاب و تشکل‌های مختلف به بیان دیدگاه‌هایشان درباره مسائل مربوط به تحزب و دغدغه‌های خویش نسبت به برخی تفکرات منکر تحزب در کشور پرداختند.

کد خبر 34031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز