همشهری آنلاین: عادل الشجاع رئیس ائتلاف مدنی یمن گفت: بر اثر تجاوز ۷۷ روزه عربستان به یمن تا کنون ۱۰ هزار یمنی کشته، ۲۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.

یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري ردفان پرس، عادل الشجاع رئیس ائتلاف مدنی یمن گفت: بر اثر تجاوز 77 روزه عربستان به یمن و درگیری نیروهای مقاومت مردمی با تروریست‌های القاعده و طرفداران هادی رئیس جمهوری مستعفی در استان‌های یمن، تاکنون 10 هزار یمنی از جمله 3 هزار زن و کودک کشته و 20 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رئيس ائتلاف مدنی یمن شمار آوارگان داخل یمن را دو میلیون نفر ذکر کرد و گفت: حدود 7 هزار یمنی نیز به کشورهای آفریقایی مجاور یمن از جمله جیبوتی و سومالی پناهنده شده اند و صدها هزار آفریقایی مقیم یمن نیز روانه دیگر کشورها شده‌اند.

وی ضرر مالی تجاوز عربستان به یمن طی 77 روز گذشته را بیش از یکصد میلیارد دلار دانست و افزود: زیر ساخت‌های یمن که طی 50 سال گذشته ایجاد شده بود تماما توسط جنگنده‌های متجاوز سعودی - عربی تخریب و 99 درصد کارکنان بخش خصوصی یمن از کار بیکار شدند.

الشجاع با اشاره به بیکار شدن کارکنان بخش عمومی، خصوصی و صنعتی یمن گفت: بر اثر تجاوز عربستان به یمن تاکنون 5 میلیون یمنی بیکار شده‌اند.

وی هشدار داد: تداوم تجاوز عربستان به یمن نه تنها منجر به نابودی دیگر مراکز دولتی باقیمانده می‌شود بلکه آثار روحی - روانی بسیار بدی بر کودکان این کشور می‌گذارد.

کد خبر 297740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha