همشهری آنلاین: منابع یمنی اعلام کردند که قبایل این کشور به پایگاه نظامی "الردیف" عربستان سعودی حمله کردند. در همین حال تجاوزهای ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد و جان یمنی‌های بیشتری را می‌گیرد.

 ادامه حملات ائتلاف متجاوز به یمن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه المیادین، منابع محلی یمن تصریح کردند که قبایل یمنی به پایگاه نظامی سعودی الردیف حمله برده و آن را منفجر کردند. سربازان سعودی نیز پا به فرار گذاشتند.

آمار بمباران عربستان به شهرهای "ذمار"، "صعده" و "الحدیده" از روز گذشته به 43 شهید و ده‌ها زخمی افزایش یافته است.

شبکه العهد نیز گزارش داد که آمار حملات ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه "بنی صیاح" در "رازح" به 16 شهید و ده‌ها زخمی افزایش یافت.

حملات جنگنده‌های ائتلاف به مناطق مسکونی در صعده نیز شدیدتر شده است.

حملات زنجیره‌ای جنگنده‌های ائتلاف سعودی موسوم به «طوفان قاطع» به کوه‌های "فج عطان" و "النهدین" و همچنین مناطقی در "عدن، "خور مکسر"، "تعز" و "ذمار" ادامه دارد.

در مقابل ارتش یمن و کمیته‌های مردمی شبکه ارتباطات در پایگاه "المزحاف" در "جیزان" و پایگاه نظامی سعودی را در منطقه "ظهران" با موشک هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن سرلشگر "عمار محمد عبدالله صالح"، پسر برادر علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن را از منصبش به عنوان وابسته نظامی در اتیوپی برکنار و پرونده او را برای محاکمه نظامی ارجاع داد.

وی پیشتر نیز احمدعلی صالح را که سفیر یمن در امارات و پیش از آن فرمانده گارد ریاست‌جمهوری بود، برکنار کرده بود.

در همین حال، "توبیاس الوود"، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه تماس تلفنی با عبدربه منظور هادی داشت که در جریان این تماس اوضاع منطقه و تحولات یمن مورد بررسی قرار گرفت. در این تماس به تلاش‌های دولت مستعفی و فراری یمن برای اجرای خروجی‌های کنفرانس ریاض و طرح شورای همکاری خلیج فارس بحث شد.

از سوی دیگر، "رأفت الصباغ"، سخنگوی مرکز امدادرسانی "ملک سلمان" اعلام کرد که با نظارت این مرکز 8005 یمنی که در مصر و اردن و هند گیر افتاده بودند، به یمن بازگشتند.

هشت هزار و 937 شهید و زخمی نتیجه تجاوزعربستان به یمن

ائتلاف مدنی یمن در گزارش دهم خود اعلام کرد: بر اثر تجاوز عربستان به یمن تاکنون دو هزار و 477تن کشته و شش هزار و 460 تن زخمی شده اند.

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری ردفان پرس، ائتلاف مدنی در مصاحبه مطبوعاتی روز جمعه در صنعا پایتخت یمن در گزارش خود اعلام کرد از این تعداد کشته و زخمی 887 تن کودک و 668 تن زن می باشند.

بر اساس این گزارش، 12 ملیون یمنی نیازمند غذا و 8 میلیون و 500 هزار نفر نیازمند دارو هستند .این در حالی است که دو میلیون کودک بر اثر توقف عملیات واکسن های پیشگیرانه در معرض ابتلا به بیماری های کشنده قرار دارند.

این گزارش همچنین می افزاید: تجاوز عربستان به یمن موجب تعطیلی یک میلیون فرصت شغلی شده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات هوایی گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه انجام داده تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند .

بر اساس آمار رسمی، در پی حملات عربستان به یمن تاکنون هزاران نفر کشته یا زخمی و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

کد خبر 297189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha