پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: درشصت وسومین روز حملات و تجاوز عربستان سعودی به یمن دهها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

یمن

به گزارش شبکه المسیره، در استان حجه، 40 نفر در المرزق mazragh در منطقه بَکیل المَیر به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر زخمی شدند. جنگنده های سعودی همچنین عاهم و کوه ابو النار را در حرض haraz بمباران کردند.

در استان صنعا، پایگاه نیروهای ویژه هدف قرار گرفت که طی آن چندین نفر شهید و زخمی شدند. چندین مورد حمله به النَهدین هم گزارش شده است.

در استان الحدیده دانشکده پزشکی بمباران شد که در اثر آن چهار نفر شهید شدند. پنج بار هم پایگاه دفاع ساحلی در منطقه الجُبانه مورد هجوم قرار گرفت.

در استان تعز، چندین شهر و منطقه از جمله منطقه ثَعبات بمباران شد.

جنگنده های سعودی طی دو ساعت 9 بار شهر صعده را بمباران کرده اند.این جنگنده ها دو حمله هم به شهر ضحیان در استان صعده انجام دادند.

درعین حال سازمان بهداشت جهانی درتازه ترین گزارش خود درباره قربانیان تجاوز عربستان سعودی به یمن اعلام کرد براثر حملات هوایی وتوپخانه ای عربستان به مناطق مختلف یمن که بیش از دو ماه است ادامه دارد

تاکنون دوهزار یمنی شهید و بیش ازهشت هزار تن زخمی شده اند.شمار زیادی از این افراد زن و کودک هستند .

شایان ذکر است وزارت بهداشت یمن دو روز قبل در گزارشی در خصوص قربانیان حملات هوایی عربستان سعودی به این کشور تاکید کرد از آغاز تجاوز سعودی‌ها به یمن 1114 نفر شهید شده اند که بیش از150 نفر آنان را کودکان و بیش از 110 نفر آنها را نیز زنان تشکیل می دهند. این درحالیست که برخی از رسانه های گروهی منطقه اعلام کرده اند شمار شهدای تجاوز سعودی به یمن از مرز چهار هزار تن فراتر رفته است.

کد خبر 296498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha