همشهری‌انلاین: بی احترامی رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر عراق در حاشیه روز پایانی اجلاس گروه هفت، باعث تعجب حاضران در این نشست شد به طوری که خبرنگاران از جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید درخصوص این مسئله سوال کردند.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما،زمانی که سران کشورهای مختلف در محوطه کاخ «اِلماو» در حال گفت‌وگو بودند، باراک اوباما ،رئیس جمهور آمریکا نیز با کریستین لاگارد ،رئیس صندوق بین‌المللی پول و ماتئو رنتسی ،نخست‌وزیر ایتالیا گفت‌وگو می کرد، در همین حال حیدر العبادی ،نخست‌وزیر عراق در کنار اوباما نشست که رئیس‌جمهور آمریکا با بی توجهی به العبادی به صحبت خود ادامه داد سپس بدون صحبت با العبادی محل را ترک کرد و حیدر العبادی نیز به سمت دیگر محوطه رفت.


obama-al abadi

این موضوع مورد پرسش خبرنگاران در کنفرانس خبری دیشب از جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید شد که البته او بی احترامی اوباما به العبادی را تکذیب کرد!

اين درحالي‌است كه در تصاویری منتشر شده از این دیدار بین‌المللی ،این دو نفر در کنار هم نشسته‌اند و در حالی که حیدر العبادی تلاش می‌کند نظر اوباما را جلب کند، او به نخست وزیر عراق پشت می‌کند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: آنهایی که در این تصویر نوعی خودشیفتگی از سمت رئیس‌جمهور آمریکا می‌بینند صرفاً‌ در تلاش هستند تا مثل بچه‌ مدرسه‌ای‌ها بر بی‌اعتمادی این دو نفر تاکید کنند.

او افزود: اوباما و العبادی در جریان این نشست بسیار گفت‌وگو کردند.

بعد از آن نيز کاخ سفید اعلام کرد: انتقادها مبنی بر این‌که باراک اوباما ،رئیس جمهور آمریکا در نشست سران گروه هفت در آلمان به عمد به حیدر العبادی، نخست وزیر عراق بی‌توجهی نشان داده است،‌ بی‌معنی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، العبادی برای حضور در نشست سران گروه هفت کشور صنعتی به آلمان دعوت شد و با اوباما به صورت دوجانبه دیدار کرد. اوباما یکی از حامیان دولت عبادی به شمار می‌رود.

با این حال ناتوانی نیروهای نظامی عراق در بازپس گیری سرزمین‌های پهناوری که به دست نیروهای داعش افتاده است، باعث افزایش تنش‌ها بین عراق و آمریکا شده است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اواخر ماه گفت :سقوط شهر الرمادی نشان دهنده این است که نیروهای نظامی عراق هیچ اراده و خواستی برای مقابله با نیروهای داعش نداشته‌اند.

این اظهارات جنجال‌آفرین شد.

کد خبر 297696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha