همشهری آنلاین: تروریست‌های نقابدار داعش، سوار بر خودرو آزادانه در خیابان‌های شهر «امان» پایتخت اردن جولان می‌دهند.

 جولان تروریست های داعش در خیابان های پایتخت اردن

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه اردنی الغد، نوار ویدیویی حضور علنی تروریست های داعش و گردش آنها در خیابان المدینه المنوره شهر امان پایتخت اردن در شبکه اجتماعی یوتیوپ پخش شد.

این فیلم نشان می دهد، تروریست های داعش سوار بر خودروهایشان در حالی که بیانیه داعش را در دست دارند، افرادی را که به «ابوبکر بغدادی» سرکرده این گروه تروریستی توهین کنند، تهدید به قتل می کنند.

تروریست های نقابدار داعش در این فیلم 32 ثانیه ای با گردش در خیابان های امان، خود را نیروهای داعش در اردن معرفی کردند.

شهر «معان» در جنوب اردن نیز به دلیل اوضاع بد اقتصادی و فقر اهالی آن شاهد پدیده پیوستن اهالی آن به داعش و جنگیدن به همراه آن به خصوص در سوریه است.

اهالی این شهر بارها به سبب اوضاع اقتصادی و معیشتی خود قیام و با اقدام خود علائم خطر را برای دولت اردن ارسال نموده اند.

«ماجد الشراری» شهردار معان در این باره گفته است: اگر اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند، فاجعه ای در اردن به وقوع می پیوندد و بعید نیست که این فاجعه در سال 2015 روی دهد.

از سوی ارتش اردن، تجهیزات زرهی در اطراف این شهر مستقر شده و دولت اردن ادعا می کند که این پدیده تحت کنترل است.

«محمد المومنی» وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی اردن نیز در این زمینه گفته است: گروه اندکی از مردم اردن از گروه های تروریستی و ایدئولوژی آنها حمایت می کند؛ به نظر ما این پدیده تحت کنترل است.

با گذشت بیش از چهار سال از بحران سوریه، حدود پنج هزار اردنی به گروه های تکفیری- تروریستی در سوریه ملحق شده اند.

اردن که پیش از این حامی تروریست های در حال جنگ در سوریه بود و کمک های مالی و تسلیحاتی در اختیار آنها قرار می داد، امروز خود قربانی گروه های تکفیری - تروریستی از جمله داعش شده است و این مصداق ضرب المثل معروف عربی 'انقلب السحر علی الساحر' است.

شهر معان واقع در جنوب اردن که از ماه رمضان سال گذشته تاکنون شاهد انتفاضه مردمی علیه سیاست های دولت اردن می باشد، طی روزهای گذشته بار دیگر به صحنه درگیری میان معترضان و نیروهای دولتی تبدیل شده است.

یک مقام امنیتی اردن ضمن اعتراف به تشدید درگیری ها میان معترضان و نیروهای دولتی در روزهای اخیر احتمال قوت گرفتن انتفاضه طی روزهای آینده را وارد دانست.

اهالی شهر معان که از تبعیض ها و سیاست گزینشی دولت اردن به تنگ آمده اند، خواستار برقراری عدالت و مساوات از سوی دولت هستند.

کد خبر 299096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha